لحظه به لحظه با روز چهارم بررسي صلاحيت وزرا /

عبداللهی: صنعت نفت ما نیاز به زنگنه دارد/ زنگنه یکی از شاهکارهای اوپک است

نماینده مردم ماهشان در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: امروز زنگنه نیازی به وزارت ندارد بلکه این صنعت نفت و کشور ماست که نیازمند وی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ "رضا عبداللهی" نماینده ماهشان و انگوران و ایجورد در صحن علنی امروز (پنج‌شنبه) و در موافقت با زنگنه وزیر پیشنهادی نفت گفت: در یک جلسه استیضاح در دوره‌های قبل که بنده نیز  حضور داشتم به یکی از وزرا اتهاماتی زده شد که یکی از آنها این بود که از پست و موقعیت خود سوءاستفاده کرده‌اید و برای فرزندش معافیت سربازی گرفته‌اید که وی پاسخ داد؛ اگر من ادعا کنم که هیچ فرزند پسری ندارم آیا حرف‌های دیگر دوستان را قبول می‌کنید یا نه؟ من اصلا فرزند پسر ندارم که بخواهم برایش پارتی‌بازی کنم.
 
وی افزود: امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر فرمود؛ ای مالک کارگزاران حکومتی را از میان مردمی باتجربه، باحیا و از خاندان‌های پاکیز و با تقوا که در مسلمانی سابقه درخشانی دارند انتخاب کن.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: زنگنه دارای 22 سال سابقه وزارت است و 8 بار از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته است؛ آیا این دلیل بر صداقت، پاکدستی، توانمندی و کارآمدی وی هست یا خیر؟ که ما امروز وی را متهم به فساد،‌ دروغ و ناکارآمدی می‌کنیم، آیا این انصاف است؟ آدم یکبار می‌تواند از دست مجلس در برود، نه دو،‌ نه سه بار،‌ نه هشت بار. این چه برخوردی است که ما داریم.
 
عبدالهی گفت: فردی که 22 سال در این نظام خدمت کند و از زندگی و خانواده خود بگذرد و ما امروز اینگونه وی را مورد اتهام قرار دهیم، اتهامی که در هیچ دادگاه و محکمه‌‌ای ثابت نشده است.
 
وی افزود:‌ زنگنه 8 سال خانه‌نشین بود و در هیچ وزارتی نبوده است، وی کجا محاکمه شده است، چرا در این سال‌ها به سراغش نرفتید و فقط در این رای اعتماد‌ها چنین پرونده‌هایی را رو می‌کنید آیا این با اخلاق اسلامی ما سازگار است؟ در این 8 سالی که نبود وی را می‌گرفتید و محاکمه می‌کردید پس چرا چنین کاری را نکردید؟
 
نماینده ماهشان در مجلس ادامه داد: بحث‌های فنی پیچیده را در نطق‌ها باز می‌کنید در حالی که همه تریبون‌ها نیز می‌شنوند و بعدا به فکر درست کردن آن می‌افتید،‌ این نطق‌ها را دشمنان و مخالفان نیز می‌شنوند.  
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در کجای دیوان محاسبات، در کجاي سازمان بازرسی کل کشور و کدام دادگاه صالحه داخلی زنگنه محکوم شده است، پس این چه رفتاری است که ما داریم انجام می‌دهیم.  
 
عبداللهی بیان کرد: قرارداد توتال یکی از افتخارات زنگنه است،‌ بنده و باهنر در شورایی در قرارداد توتال حضور داشتیم که با دومیلیارد دلار بسته شده است الان همان قرارداد را با 6 میلیارد دلار می‌بندیم آیا این کار بدی بوده است؟  
 
وی درباره فتنه و نقش زنگنه گفت: بعد از اینکه مقام معظم رهبری فرمودند کنار کشیدند، بله وی در ستاد میرحسین موسوی بودند، مگر احمدی‌نژاد که 11 روز خانه‌نشین بود کسی در دولتش اعتراض کرد و رفت استعفا بدهد.
 
نماینده ماهشان در مجلس افزود: کسانی که حکم محکومیت قضایی ندارند اصل بر برائت است و نباید آنرا دنبال کرد، نباید به سراغ طرف رفت و از او خواست قسم بخورد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت:‌ زنگنه قسم خورد که در آن جلسه نبوده است، اصلا فرضا یادشان رفته هم باشد چه اشکالی دارد که ما انقدر سخت می‌گیریم. من و توکلی روزی به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودیم که اتفاقا آقایان لاریجانی و احمدی‌نژاد هم حضور داشتند که آقا فرمودند سخت نگیرید که اگر سخت بگیرید دنیا به شما سخت خواهد گرفت.  
 
عبدالهی افزود: زنگنه امروز هیچ نیازی به وزارت ندارد، اگر هوا و حوس بود در این 22 سال آنرا تجربه کرده است، بلکه امروز صنعت نفت ما و کشور ما نیاز به زنگنه دارد، امروز ستاره دولت ما زنگنه، نعمت‌زاده و آخوندی هستند.  
 
وی تصریح کرد:‌ در شرایطی که دشمن تمام نقشه‌های ما را روی نفت گذاشته است، روی کار آوردن یک آدم بی‌تجربه چه مشکلی از مشکلات را حل خواهد کرد پس ما نیاز به آدم‌های با تجربه داریم، فرض کنیم اصلا آقای زنگنه رای نیاورد آیا در این شرایط کشور وزارت نفت دو سه ماه بدون وزیر بماند به نفع کشور است.  
 
نماینده ماهشان در مجلس ادامه داد: در 8 سالی که زنگنه وزیر بودند ارزش تولید نفت و گاز ایران 2500 میلیارد دلار بوده است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: این چه رفتاری است که ما داریم که به دنبال نقطه‌ضعف‌هایی می‌گردیم تا افراد کارآمد را کنار بگذاریم که به نظرم این طراحی دشمنان است ما نیز ناخواسته و ناآگاهانه در دام آنها می‌افتیم.  
 
عبداللهی گفت: در شرایط حساس کنونی که تحریم‌های ظالمانه دشمن صنعت نفت ما را هدف قرار داده است و همین امسال 50 میلیارد دلار و صادرات نفت ما کاهش پیدا کرده است، این مقدار ضربدر قیمت دلار می‌شود 150هزار میلیارد تومان که این رقم را با کدام درآمد و صادرات غیرنفتی می‌توان پر کرد.
 
وی افزود: مجسمه زنگنه در عسلویه را باید طلا گرفت، در اوپک اگر 10 نفر در دنیا شاهکار باشند یکی از آنها زنگنه است، پس مواظب رفتارهای خود باشید و انصاف را رعایت کنیم. 

انتهای پیام/  
 

برچسب ها: عبدالهی ، تحریم ، ظالمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار