بيماري هايي كه همسفر شما مي شوند

برخي از بيماري ها مي توانند از طريق غذا و آب آلوده به انسان منتقل مي شوند كه در اين خصوص رعايت نكات بهداشتي امري ضروري است.

بهنام ثبوتي، فوق تخصص بيماري هاي عفوني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخي از بيماري ها از طريق آب و غذاي آلوده به انسان منتقل مي شوند كه اين امر در فصل تابستان همراه با مسافرت شدت مي يابد.

وي ادامه داد: يكي از بيماري هاي كه مي تواند از طريق غذا به انسان منتقل شود عفونت سالمونلا است كه از طريق گوشتهاي آلوده وارد دستگاه گوارش شده و موجب مسموميت در فرد مي شود.

ثبوتي تصريح كرد: از علايم اين بيماري مي توان به تب، اسهال شديد، استفراغ، درد معده و حتي مرگ اشاره كرد.

وي افزود: برخي ميوه ها و سبزيجات هم مي تواند ناقل انتقال اين بيماري باشد كه رعايت نكات بهداشتي مي تواند در پيشگيري از آن موثر باشد.

ثبوتي تصريح كرد: بعضي از بيماري ها هم مي تواند از طريق آب هاي آلوده نظير يخ ها، آب رودخانه ها درياچه ها و ... منتقل شوند كه از جمله آنها مي توان به وبا اشاره كرد كه شيوع آن در شهريور و مهرماه شايع تر است.

وي خاطر نشان كرد: شستشوي مرتب دست ها با آب و صابون استفاده از گوشت ها با مهر دامپزشكي، ضد عفوني كردن سبزيجات و تماس نداشتن مستقيم با دام ها مي تواند در جلوگيري از اين بيماري ها موثر باشد./ح

برچسب ها: میکروب ، گوارش ، آب آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار