در مصاحبه کوتاه با السفير؛

سید حسن نصرالله: اوضاع داخلی لبنان ما را پیر کرد

سيدحسن نصرالله دبيرکل جنبش حزب الله لبنان در گفتگو با روزنامه السفير لبنان به مناسبت هفتمين سالگرد پيروزي لبنان در جنگ 33 روزه با رژيم صهيونيستي، جنگ با اين رژيم را آسان‌تر از مواجه شدن با کشمکش هاي داخلي در لبنان دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي روزنامه السفير لبنان نوشت، امروز چهارشنبه چهاردهم اوت، سالگرد پايان جنگ سي و سه روزه با اسرائيل است. هفت سال از آن زمان گذشته است بدون آن که دولت هايي که پس از اين تاريخ در لبنان روي کار آمدند اين روز مهم را به عنوان جشن ملي اعلام کنند. همچنين هيچ دولتمردي از مقبره شهدا در شهرکها و روستاهاي جنوب لبنان و حومه جنوبي بيروت که در اين جنگ به شدت آسيب ديد،‌ ديدن نکرد تا دسته گلي بر مزار شهدا بگذارد و رسانه هاي دولتي نيز اقدام به پخش فيلم ها و تصاوير کمياب از قهرماني هاي فرزندان لبنان در اين جنگ نکردند. امروز نيز خواهد گذشت بدون آن که دولت و درصد بالايي از شهروندان لبناني به اهميت موفقيت بزرگي که با فداکاري هاي زياد و رهبري شايسته به دست آمد توجه کنند. از طرف ديگر اکثر رهبران رژيم هاي عربي نيز توان خود را صرف مقابله با دستاوردهاي اين پيروزي بزرگ کرده اند و به اين منظور از انواع تحريکات مذهبي و سياسي و رسانه اي استفاده مي کنند. آنها حتي زودتر از اتحاديه اروپا «حزب الله» را در فهرست سازمانهاي تروريستي قرار دادند در حالي که اروپايي ها اذعان کردند مجبور به چنين کاري شده اند. 
سيدحسن نصرالله اخيرا در گفتگويي با خبرنگار السفير در پاسخ به اين سئوال که چرا ريش و موهايش سفيد شده است و آيا اين مسئله ربطي به جنگ ژوئيه 2006 دارد با لبخند گفت: «اوضاع داخلي لبنان ما را پير کرد. جنگ با اسرائيلي ها آسان‌تر از جدال در داخل لبنان است. در جنگ با اسرائيل، اهداف و گزينه ها و سلاح ها و تاکتيک ها و سخنان روشن است. اما در داخل لبنان، نمي دانيد چه خبر است». 

السفير نوشت نبيه بري رئيس پارلمان لبنان از وجود چنين شرايطي آگاه بود که در تاريخ 28 آوريل 2000 بعد از فرار نظاميان اسرائيلي از جنوب لبنان در ديداري خصوصي با سيدحسن نصرالله خطاب به او گفت: «اسرائيل شکست خورد ولي ما نبايد زياد خوشحالي کنيم و سرمست پيروزي شويم. آزادسازي لبنان و شکست اسرائيل بزرگتر از آن است که عرب ها و مسلمانان و بعضي لبناني ها قادر به تحمل آن باشند».

امروز سخنان "سید حسن نصرالله" به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سال 2006 به صورت مصاحبه تلویزیونی پخش می شود. این مصاحبه تلویزیونی ساعت 9 عصر به وقت محلی بیروت از شبکه المیادین پخش می شود. به عقیده ناظران، سید حسن نصرالله در این دو سخنرانی مسائل مهمی را در خصوص تحولات اخیر منطقه و لبنان مطرح خواهد کرد.

سخنرانی دوم سید حسن نصرالله نیز ساعت پنج عصر جمعه به وقت محلی در همایش سالگرد پیروزی مقاومت صورت خواهد گرفت. 

این همایش در شهر مرزی "عیتا الشعب" در جنوب لبنان برگزار می شود. 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۳:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
درود بر سید حسن نصرالله مرگ بر منافقان
آخرین اخبار