دومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌علني/

عبدالهي: دولت در برنامه‌های اقتصادی دخالت نکند/ کاهش نرخ تورم برنامه اصلی طیب‌نیا

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ دولت و حکومت در اقتصاد بیش از اندازه دخالت داشته برنامه اصلی طیب‌نیا مبارزه با تورم و کاهش نرخ تورم است و کل دولت باید در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رضا عبدالهی نماینده مردم ماهشان در صحن علنی عصر امروز(سه‌شنبه) به عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد در پاسخ به سوال قاضی‌پور مبنی بر اینکه چرا وضعیت اقتصاد اینگونه است،  گفت: زمانی که بنده عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه بودم اعلام کردم که اگر ده‌ها سال هم در مجلس باشیم و آقای طیب‌نیا در دولت چنانچه به نسخه‌های ما  عمل نکنید، وضعیت اقتصاد به همین شکل خواهد بود.  
 
وی ادامه داد: ما نسبت به سایر کشورها به لحاظ منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی و منابع عظیم نفت و گاز ظرفیت‌های بالایی داریم به طوری درآمد حاصل از نفت و گاز کشورمان حداقل 240 میلیارد دلار منهای اواخر سال 91 و 92 است.  
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت ما اقتصاد ما اینگونه است تصریح کرد: علت این وضعیت این است که آقای قاضی‌پور هیچ‌گاه به نسخه‌های ما توجه نکردند و تا زمانی که به این نسخه‌ها توجه نکنند ما از تورم 35 درصدی نمی‌توانیم نجات پیدا کنیم.  
 
عبدالهی تاکید کرد: حرف ما این است که دولت و حکومت نباید در اقتصاد دخالت کرده و نقش‌آفرین باشد چرا که علت رشد  دو رقمی بیکاری در کشور و رشد اقتصادی 3.1 درصد دخالت بیش از اندازه دولت و حکومت در اقتصاد است.  
 
وی بیان کرد: یک نسخه وجود دارد و آن اینکه کار را باید به کاردان سپرد تا با کیفیت بیشتر، هزینه کمتر و سرعت کمتر انجام شود.  
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ارتباط با اصل 44 تصریح کرد: اصل 44 یک اصل مترقی بوده و مقام معظم رهبری این پرچم را در دست گرفتند، بنابراین نباید در درست اجرا شدن این طرح کوتاهی شود.  
 
عبدالهی اضافه کرد:‌در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد بیشترین توجه وی بر کاهش تورم بوده و به علت شناختی که در طول 24 سال اخیر از ایشان به عنوان فردی صاحب‌نظر دارم با طیب نیا موافق هستم.  
 
نماینده مردم ماهشان اظهار داشت: برنامه اصلی طیب‌نیا مبارزه با تورم و کاهش نرخ تورم است و کل دولت باید در این مسیر حرکت کنند چرا که جایی که تورم وجود دارد سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت.  
 
وی ادامه داد: در حال تورم رکودی هستیم و ‌نوساناتی که در بحث ارز و کاهش ارزش پول ملی داریم همه حول محور مهار تورم دور خواهد زد.  
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اکثر اقتصاددانان مجلس با طیب‌‌نیا موافق بوده و وی سوابق تحصیلی و کاری مناسبی داشته و در اکثر برنامه‌هایی دولت‌های قبل حضور داشته‌اند. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: عبدالهی ، نماینده ، ماهشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار