رکوردهای جدید دو و میدانی در آخرین مسابقات جهان

در این گزارش به بررسی آخرین رکوردهای ثبت شده در رقابت های دو و میدانی جهان می پردازیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، شلی آن قهرمان دو سرعت جامائیکایی موفق شد در رقابت های دو و میدانی قهرمانی جهان در روسیه 24 ساعت پس از همتای خود اوسین بولت به عنوان نخست جهان دست یابد و به عنوان سریعترین دونده زن جهان شناخته شود.

این دونده سرعتی که تنها 1/52 سانتی متر قد دارد با به  ثبت رساندن رکورد 10/71 ثانیه قهرمان جهان را در دو 100 متر از آن خود کرد.
این در  حالی بود که در دوی سرعت مسئله دوپینگ بیداد می کند و بیش از این دو دونده اهل تیرینیداد و  توباگو به اتمام متهم به دوپینگ شدند.
پس از وی موریلا آئوراو کارملیتا جتر با رکورد های ( 10/93) و ( 10/94) از آمریکا عناوین دوم و سوم پر سرعت ترین زن دونده جهان را به خود اختصاص داده اند.

سریع ترین دونده زن جهان پس از پایان مسابقه و کسب قهرمانی در این رقابت ها گفت: وقتی که مسابقه را آغاز کردم درد زیادی در پای چپ داشتم ، مردم زیادی برای تماشای مسابقات به آن جا آمده بودند و تماشاچیان دور تا دور مرا احاطه کرده بودند با وجود دردی که داشتم آمده بودم تا کاری را که مدت زیادی برای آن زحمت کشیده بودم را به انتها برسانم و می دانستم و می دانستم واقعاً که چکاری انجام می دهم.

در حالیکه مسابقات دو و میدانی زنان در ماده 100 متر برگزار می شد در رقابت های 400 متر زنان رکورد بانوان توسط دونده انگلیسی کریستین اوهارگو با رکورد 49/41 ثانیه شکسته شد، مکان دوم هم با رکورد 49/79 ثانیه به نماینده کشور میزبان آنتونیا کریو و شیاکا رسید.

اوهارگو دارنده مدال نقره المپیک 2012 لندن است که با ثبت این رکورد به جایگاه نخست دنیا بهترین دونده زن در دوی 400 متر مبدل گشت.

وی در خصوص کسب این رکورد و پیروزی گفت: برای من این موضوع مانند یک رویا است و بسیار ارزشمند است.
چهارمین رکورد مسابقات دو میدانی قهرمان جهان در بخش بانوان و مربوط به والریا آدامز، پرتابگر وزنه نیوزلندی است که توانست در این رشته رکورد تازه ای از خود به جای بگذارد، در آخرین رکورد وی در المپیک لندن بود که با 20/55 متر به عنوان نفر اول شناخته شد و پس از آن پرتابگران آلمانی و چینی در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

رافائل هلذوپ پرتابگر آلمانی نیز در رشته پرش با نیزه همگان را متعجب کرد و توانست رکورد 5/98 متر را از خود به ثبت برساند.
پیش از وی ریی نواد داوی لنته از فرانسه در المپیک لندن عنوان نخست را در این رشته در اختیار داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۹:۲۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۶:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
بسیار ممنون
Iran (Islamic Republic of)
تیزهوش
۲۰:۴۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۲
جالب بود
آخرین اخبار