سرپرست مديريت فني و اجرايي راه و شهرسازي گلستان:

طراحي و اجراي 21 پروژه ساختماني و بيمارستاني ملي و استاني در دست اقدام است

سرپرست مديريت فني و اجرايي راه و شهرسازي گلستان گفت: طراحي و اجراي 19 پروژه ساختماني استاني و 2 پروژه ملي بيمارستاني در بخش هاي مختلف عمراني با اعتبار 74 ميليارد و 660 ميليون ريال از سال 91 به اين مديريت محول شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، اسدالله پناه يزدان در اين خصوص گفت: اين پروژه ها شامل ساختمان ادارات كل ثبت املاك و اسناد، زندان ها ، بهزيستي ، اوقاف و امورخيريه ، فرمانداري هاي گميشان ، گاليكش، مراوه تپه ، راميان و ادارات شهرستاني ثبت احوال شهرستان هاي راميان،كلاله،آزادشهر و پزشكي قانوني گنبد است.

به گفته وي، همچنين مجموعه هاي فرهنگي و هنري شهرستان هاي گرگان، آق قلا، گميشان و مجموعه توانبخشي ايثارگران استان و غيره از ديگر پروژه هايي است كه با زيربناي حدود 34 هزار و 700 مترمربع در دست طراحي و اجرا هستند.

پناه يزدان ميزان پيشرفت فيزيكي اين پروژه ها را از زمان شروع آنها تاكنون، بين 10 تا90 درصد، اعلام و اظهار اميدواري كرد تا با برنامه ريزي ها صورت پذيرفته، در هريك ازمناسبت هاي سال جاري براي افتتاح و تحويل تعدادي از آنها به بهره برداران براي بهره مندي مردم استان از خدمات و امكانات مهياء شده، اقدام شود.

وي متذكر شد: براساس ماده 56 قانون برنامه پنجم توسعه، رعايت الزامات معماري و نظام هاي فني و اجرايي كشور از اهداف اين مديريت براي افزايش كيفيت ، طول عمر مفيد و بهينه سازي ساخت و سازهاي ساختماني دولتي است.

سرپرست مديريت فني و اجرايي راه و شهرسازي گلستان يادآورشد: براساس همين ماده قانوني، قانونگذار با هدف تمركز دستگاه هاي بهره بردار فاقد واحد كنترل فني ساخت و ساز بر وظايف اصلي خود براي افزايش كيفيت اجراي فعاليت هاي مربوط به مطالعه، طراحي و اجراي ساختمان هاي دولتي، مراتب را به وزارت راه و شهرسازي به عنوان دستگاه تخصصي احداث ابنيه هاي دولتي محول كرده كه به تبع آن ادارات كل راه و شهرسازي در استان ها نيز عهده دار اين مسئوليت شده اند.

وي افزود: بر اساس قانون مذكور ، طراحي و ساخت ساختمان ها و تأسيسات دولتي و عمومي از جمله بيمارستان ها ، با توجه به حجم ريالي پروژه هاي اينچنيني و نياز به تامين مالي از محل اعتبارات ملي، به وزارت راه و شهرسازي محول شده و مديريت فني و اجرايي ادارات كل راه و شهرسازي ، طراحي و احداث ادارات كل، ادارات شهرستاني، مجموعه هاي ورزشي و فرهنگي را، براساس موافقتنامه هاي ابلاغي معاونت برنامه ريزي استانداري و نظارت ، كنترل و هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي خدمات زير بنائي جهت پروژه هاي ملي را در استان ها برعهده دارند.

پناه يزدان با يادآوري اين نكته كه در حال حاضر وزارت راه و شهرسازي بزرگترين سازمان تخصصي ساخت و ساز ساختمان هاي دولتي و عمومي كشور بوده و حجم عظيمي از پروژه ها را در دست ساخت دارد ، اضافه كرد: متاسفانه برخي دستگاه ها به استثناي وزارت آموزش و پرورش،‌ سازمان انرژي اتمي و نيروهاي مسلح كه در قانون مذكور مستثناء شده اند، خود اقدام به ساخت ساختمان هاي اداري مي‌ كنند كه با توانمندي هاي موجود در ادارات كل راه و شهرسازي؛ نوعي موازي كاري در اين راستا محسوب مي شود.

وي ادامه داد: سابقه ايجاد مديريت فني و اجرايي به سال 1343 كه وزارت آباداني و مسكن تاسيس شد باز مي گردد كه با پيروزي انقلاب اسلامي و مصوبه شوراي عالي اداري كشور در سال 1372، وظيفه طراحي و اجراي ساختمان هاي دولتي و عمومي در حوزه ستادي و ادارات كل استاني به سازماني به نام سازمان مجري ساختمان ها و تأسيسات دولتي و عمومي از زير مجموعه هاي وزارت راه وشهرسازي سپرده شد و مديريت فني و اجرائي در ادارات كل راه و شهرسازي در مقياس استاني ، متولي احداث ساختمان هاي اداري مورد نياز شده است.

به گفته سرپرست مديريت فني و اجرايي راه و شهرسازي گلستان ، چارت سازماني اين مديريت نيز براساس ميزان توانمندي مورد نياز براي انجام و كنترل مطالعات ، طراحي و اجراي پروژه هاي ساختماني برنامه ريزي شده و شامل سه اداره فني و مهندسي ، اداره پيمان و رسيدگي و اداره نظارت است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار