اردبیل/

صادرات 57 هزار تن کالا از گمرک بیله‌سوار

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون بیش از 57 هزار و 500 تن کالا به جمهوری آذربایجان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عبدالحسین علی‌اکبری در نشست مشترک با رئیس گمرک شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: این میزان کالا بالغ بر دو هزار و 500 دستگاه کامیون و وسایط حمل و نقل باری از پایانه مرزی بیله‌سوار به آن سوی مرزها صادر شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 49 هزار تن از این کالاها توسط کامیون‌های ایرانی و مابقی توسط کامیون‌های آذری ترانزیت شده است، تصریح کرد: 310 دستگاه کامیون آذری در این مدت از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان عمده کالاهای صادراتی را سیب‌زمینی، میوه، ظروف پلاستیکی و محصولات پلی‌اتیلن اعلام کرد و افزود: در چهار ماهه ابتدای امسال بیش از 12 هزار و 500 تن کالا نیز توسط 300 دستگاه کامیون از این مرز به کشورمان وارد شده است که یک درصد مربوط به کامیون‌های ایرانی و مابقی مربوط به کامیون‌های آذری بوده است.

علی‌اکبری عمده کالاهای وارداتی را نیز سبوس، کنجاله و پنبه دانه اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 112 هزار و 500 تن کالا توسط چهار هزار دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت شده است.

در این نشست رئیس گمرک شهرستان بیله‌سوار نیز با بیان اینکه پنج هزار تن کالا از طریق گمرک مرزی بیله‌سوار از ابتدای امسال تا پایان تیرماه وارد گمرک بیله‌سوار شده است، خاطر نشان کرد: در همین مدت 32 هزار و 700 تن کالا نیز به ارزش 11 میلیون دلار به آذربایجان، عراق و گرجستان صادر شده است.

احد محمدی بیان کرد: در این مدت 400 هزار مسافر به خاک دو کشور مسافرت و تردد کرده‌اند./ب

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، کالا ، از ، گمرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.