براساس تحقيقات خوردن شير مادر از زنان در برابر آلزايمر محافظت مي کند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش سلامت خبرگزاري ANSA ايتاليا ، تغذيه با شير مادر سلامت مغز را بيمه مي کند.

براساس اين گزارش،تغذيه با شير مادر خطر ابتلا به آلزايمر در زنان را کاهش مي دهد و از شما محفاظت مي کند.

در يک مطالعه مقدماتي انجام شده توسط مولي فاکس از دانشگاه کمبريج و کارلو برزوئيني از دانشگاه منچستر از 81 زن اين مطلب نشان داده شده و گزارش آن در مجله بيماري آلزايمر منتشر شده است .

هرچند اين مطالعه بر روي 81 زن انجام شد، اما نتايج به دست آمده بسيار مهم بود، و اشاره مي کند که کاهش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط با شيردهي سازگار بود .

گروهي از زنان در سن 70 سال با در نظر گرفتن تعدادي از عوامل به طور معمول مرتبط با خطر ابتلا به آلزايمر مورد مطالعه قرار گرفته اند.

فاکس به طور خاص با درخواست آنکه آنها با شير مادر تغذيه شده باشند براي مدتي به جمع آوري اطلاعات در مورد زنان پرداخت.

در اين برنامه مشخص شد که تغذيه با شير مادر خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش مي دهد، و در ميان چيزهاي ديگر، بر بازيابي سوخت و ساز گلوکز و مقاومت به انسولين در مغز، فيزيولوژيکي تغيير در نه ماه انتظار براي نوزاد . تأثير دارد.
 
 امروز ه به طور فزاينده تحکيم اين نظريه که آلزايمر در واقع به مشکلات مقاومت به انسولين و قند بيش از حد در مغز آنقدر که شروع به صحبت مي کنند، مشخص مي شود و ديابت نوع 3  نشان مي دهد که با بيماري آلزايمرگره خورده است./س
برچسب ها: سلامت ، شیرمادر ، آلزایمر ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.