مرحله نیمه نهایی جام ملتهای بسکتبال آسیا؛

سه تیم از شرق و یک تیم از غرب آسیا در نیمه نهایی/رويارويي ايران با چين تايپه

با صعود تیم بسکتبال کره به نیمه نهایی جام ملتها، در مجموع سه تیم از شرق قاره و ایران به عنوان تنها نماینده غرب آسیا به جمع چهار تیم برتر رسیدند. تیم ایران ساعت 14:15 امروز با چین تایپه روبرو می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام ملتها با پیروزی 79 بر 52 کره مقابل قطر به پایان رسید و به این ترتیب دو تیم ایران و چین تایپه به عنوان تیمهای جدید مرحله نیمه نهایی که در دور قبل موفق به صعود تا این مرحله نشده بودند با هم روبرو شده و دو تیم فیلیپین و کره جنوبی که دیدار سوم و چهارمی دوره قبل را برگزار کردند نیز بار دیگر مقابل هم قرار می گیرند.

از بین این چهار تیم تنها سه تیم به بازیهای جام جهانی 2014 اسپانیا راه پیدا می کنند.

در دیگر دیدارهای یک چهارم نهایی امروز، تیم ایران با نتیجه 94 بر 50 اردن را شکست داد. چین تایپه 96 بر 78 چین را برد و فیلیپین 88 بر 58 مقابل قزاقستان پیروز شد.

دیویس: منتظر بازی با حدادی هستم
 
تیم ملی بسکتبال ایران در حالی فردا با چین تایپه روبرو می شود که از یک طرف حریف آسانتری نسبت به چین به عنوان قدرت همیشگی آسیا به شمار می رود و از طرفی با توجه به ناشناخته بودن چین تایپه و انگیزه های بالای این تیم در کنار شکست تیمهایی مثل چین و فیلیپین از آنها، به راحتی نمی توان از آسان بودن بازی با چین تایپه حرف زد.

چین تایپه با اضافه کردن کوینسی دیویس به ترکیب خود یکی از بهترین انتخابهای خارجی جام را داشته و دیویس هم در مورد مصاف با ایران در نیمه نهایی گفت: من منتظر بازی با ایران و حدادی هستم. حدادی بازیکنی فوق العاده و بسیار قوی است. ما در جام ویلیام جونز هم با این تیم روبرو شدیم. انها بسیار خوب عمل کرده و به سختی دفاع می کردند. حالا فرصت خوبی برای جبران شکست ویلیام جونز پیدا کرده ایم. ضمن اینکه ایران هم باید بعد از باخت چین، از بازی مقابل ما ترسیده باشد.

برنامه دیدار های شنبه 19 مرداد

برای تعیین رده یازدهم:

 هند - بحرین، ساعت 7

برای تعیین رده نهم:

 هنگ کنگ - ژاپن، ساعت 9:15

دیدارهای پنجم تا هشتمی:

چین - اردن، ساعت 11:30

قزاقستان - قطر، ساعت 17

دیدارهای نیمه نهایی:

ایران - چین تایپه، ساعت 14:15

فیلیپین - کره جنوبی، ساعت 17
برچسب ها: بسکتبال ، جام ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار