نيلوفر شهيدي از بازي در سريال «بوي باران»می گوید

نيلوفر شهيدي:مهمترين ويژگي «بوي باران» نقش کليدي زنان در جنگ بود، که براي من که کمتر جنگ را لمس کرده ام بسيار جذاب بود. وقتي که گروه ما و من در محيط قرار گرفتيم احساس عجيبي داشتم که وصف نشدني است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،نيلوفر شهيدي دختر اسفنديار شهيدي از فيلمبرداران با سابقه سينما و تلويزيون است و در كارنامه بازيگري خود بازي در مجموعه هاي تلويزيوني «به كجا چنين شتابان»، «نوشدارو» و فيلم سينمايي «سينما سوخته» و چندين فيلم تلويزيوني را دارد.

او در سريال جديد حسين تبريزي (بوي باران) كه در شب هاي قدر روي آنتن شبكه دوم سيما رفت ايفاگر يكي از نقش هاي اصلي بود.باني‌فيلم با اين بازيگر به بهانه حضور در اين مجموعه به گفت وگو نشست.



شما حضور جسته و گريخته اي در سينما و تلويزيون داريد. اين مسئله ناشي از سختگيري در انتخاب است يا به کاهش ميزان توليدات مربوط مي شود؟

-هر دو عامل. البته چند پيشنهاد کاري داشتم که متاسفانه يا از نظر من از فيلمنامه خوبي برخوردار نبود و يا در مورد بعضي ديگر به توافق نرسيدم. البته من توقع زيادي ندارم و فکر مي کنم در طول مدت کار حرفه ايم، تعداد کارهايي که انجام دادم براي خودم راضي کننده بوده و از اين بايت خدا را شاکرم.

«بوي باران» اثري در زمينه دفاع مقدس است که قصه آن به تبعات جنگ مي پردازد. آيا پيش از اين در فيلمي از آثار دفاع مقدسي حضور داشتيد و فکر مي کنيد اين ميني سريال چقدر در پردازش روايتي از جنگ تحميلي توفيق داشت؟

-دو- سه کاري که با موضوع دفاع مقدس اما اجتماعي بود کار کردم. «بوي باران» در ژانر خود منحصر بود. شايد نمونه هاي حضور زنان در مناطق جنگي در فيلم ها خيلي اندک بوده که از اين حيث «بوي باران» با وجود گذشت نزديک به 25 سال از دوران پايان جنگ، ياد و خاطره آن دوران را براي خانواده هاي شهدا و جانبازان زنده کرد.

مهمترين ويژگي «بوي باران» نقش کليدي زنان در جنگ بود، که براي من که کمتر جنگ را لمس کرده ام بسيار جذاب بود. وقتي که گروه ما و من در محيط قرار گرفتيم احساس عجيبي داشتم که وصف نشدني است.

حتي من که در اين فيلم بازي کردم وقتي صحنه هاي جنگي را مي ديدم که آن همه ايثار را يادآوري مي کرد بي اختيار منقلب مي شدم و خيلي از دوستان و آشنايان هم با من هم عقيده بودند و به گفته آنها از بوي باران لذت برده بودند. نسل بعد از جنگ هميشه براي  شهدا و قهرمانان و ايثارگران احترام قائلند و اين از بازخورد سريال که از گوشه و کنار مي شنيديم مشهود است.

زنان در اين سريال نقش کليدي تري داشتند و حضور غالب آنان به نوعي تأکيد بر اهميتشان در شکل گيري بنيان خانواده و تحت تأثير بودن از وقايع جنگ داشت. آيا به اين نکته در فيلمنامه نيز فکر شده بود يا در اجرا پررنگ شد؟

-خوشبختانه چون نويسنده کار خود آقاي تبريزي بودند در فيلمنامه شخصيت ها به خوبي پرداخت شده بود و از آنجا که خود ايشان کارگرداني کار را انجام دادند از لحاظ اجرا به فيلمنامه افزودند و پرداخت بيشتري کردند، که جاي تبريک دارد. من خوشحالم که قطره ناچيزي از اين گروه پر تلاش بودم و به همه خسته نباشيد مي گم.

بعد از پايان همکاري با حسين تبريزي، ويژگي کارگرداني او را در چه چيزهايي مي بينيد؟

-من چند کار با ايشان انجام داده ام. البته آقاي تبريزي غالباً با گروه ثابتي کار مي کنند و حتي  خيلي از بازيگران هستند که بالاي پنج- شش فيلم با ايشان  همکاري کرده اند. بنا به گفته آنها، آقاي تبريزي آرامشي دارد که اين آرامش را به گروه نيز منتقل مي کنند و آنقدر با عوامل صادق و صميمي هستند که اغلب بازيگران و عواملي که با ايشان همکاري داشتند مشتاق کار مجدد با وي هستند.

براي انتخاب كار تا چه حد وسواس و حساسيت به خرج مي دهيد؟ فکر نمي کنيد در انتخاب هاي گذشته تان و حضور در تله فيلمي با درجه کيفي جيم «بي دل» از جمله اشتباهات دوران بازيگري شما محسوب مي شود؟

-بالاخره هر بازيگري در کارنامه کاري خود فيلم بد و خوب دارد. من براي تمام کساني که فيلم مي سازند احترام قائلم. پروسه ساخت يک فيلم بسيار پيچيده است. همه مي دانيم که از شروع فيلمنامه تا نمايش هر اتفاقي ممکن است بيافتد.

«بي دل» هم کاري بود که فيلمنامه متوسطي داشت و چطور شد که اين فيلم از لحاظ کيفي مطلوب نشده بهتر است از سازنده آن سوال شود. من اميدوار بودم «بي دل» فيلم خوبي شود که نشد.

طي چند روز گذشته نيز اظهارنظري در مورد ماهواره داشتيد كه حواشي زيادي پيدا كرد. در اين باره نيز مقداري توضيح دهيد؟

-لازم است من همين جا مراتب عذرخواهي خودم را به تمام مردم ايران اعلام کنم و بايد توضيح بدهم من از مردم درخواست کردم از ديدن برنامه هاي هجو ماهواره دوري کنند چرا که آنها چيزي جز تخريب فرهنگ ما و خانواده ايراني ندارند و برنامه هاي آنها نوعي توهين به شعور ايراني است که متاسفانه در چاپ و انتشار، خبرنگار محترم که مطمئنم عمدي در کار وي نبوده... به صورت سهو مطلب را طوري ديگر بيان کرده اند که باعث شده عده اي از من رنجيده خاطر شوند... من کوچکترين فرد ايرانم و خدمتگزار مردم وطنم. اگر سوء تعبيري از حرف من پيش آمده رسماً از تمامي مردم عذرخواهي مي کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار