آموزش ترک سیگار به صورت اینترنتی

برنامه آموزشي مشاوره ترك سيگار بصورت اینترنتی در وب سايت مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دكتر غلامرضا حيدري رئيس مركز تحقيقات پيشگيري و كنترل دخانيات مركز پزشكي مسيح دانشوري  گفت: افراد سيگاري مي‌توانند با مراجعه به سايت مركز تحقيقات پيشگيري و كنترل دخانيات به نشاني tpcrc.sbmu.ac.ir در سه مرحله پرسشنامه‌هاي مربوطه را پاسخ دهند و همزمان به صورت هوشمند مورد ارزيابي قرار گرفته و بهترين توصيه‌ها براي ترك را ملاحظه کنند.

وي با بيان اين مطلب كه بر اساس نيازهاي هر فرد مراجعه‌كننده به سايت راهنمايي‌هاي مخصوص به آن فرد انجام مي‌شود اظهار كرد: توصيه‌ها به افراد بر اساس ميزان وابستگي آنها به سيگار، انگيزه‌هاي ترك سيگار، نوع سيگار و دليل مصرف سيگار صورت مي‌پذيرد.

 حيدري ادامه داد: همچنين مطالب آموزشي ديگري در خصوص استفاده از روش‌هاي مختلف ترك سيگار، داروهاي ترك و انواع آن و مقدار مصرف داروها نيز براي مراجعه‌كنندگان وجود دارد كه قابليت دانلود کردن نيز دارد.

وي با اشاره به مركز تحقيقات پيشگيري و كنترل دخانيات به عنوان مرکز ابداع‌كننده روش‌هاي ترك سيگار در كشور اظهار كرد: اين مركز در سال ۱۳۷۷ براي اولين بار كلينيك‌ ترك سيگار با روش گروهي و پس از آن در سال ۱۳۸۰ اولين كلينيك‌ ترك سيگار به روش فردي، در سال ۱۳۸۸ اولين خط تلفني مشاوره ترك سيگار با پزشك و در سال ۱۳۹۰ اولين تلفن گوياي ترك سيگار را راه‌اندازي کرده است./ح 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار