ممانعت از بازديد نماينده ويژه سازمان ملل از گوانتانامو

مسئولان زندان گوانتانامو به نماينده ويژه سازمان ملل در امور شکنجه اجازه ندادند از تمام بخشهاي اين زندان بازديد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مسئولان بازداشتگاه به خوان مندز نماينده سازمان ملل اجازه دادند فقط از بخشهايي از بازداشتگاه بازديد کند که وي با آن مخالفت کرد. 

مندز در گفتگو با شبکه راشاتودي گفت متاسفانه نتوانستم بر اساس قوانين بعنوان نماينده سازمان ملل از تمام بخشهاي زندان بازديد کنم. وزارت دفاع آمريکا پنتاگون براي بازديد من از زندان شرايطي تعيين کرد اما آن را نپذيرفتم چون آنها قصد داشتند بخشهايي از زندان را که خود مايل بودند به من نشان دهند. به خصوص آنکه مقامات زندان با ملاقات خصوصي من با زندانيان مخالفت کردند. 

مسئولان زندان گفتند تنها تحت شرايطي که براي نمايندگان آمريکا ، خبرنگاران يا ديگر بازديد کنندگان در نظر گرفته مي شود مي توانم از زندان بازديد کنم اما از آنجا که من نماينده ويژه سازمان ملل در امور شکنجه هستم و شرايط بازديد از مراکز بازداشت و نگهداري که من خواستار آن شدم به تاييد شوراي حقوق بشر سازمان ملل نيز رسيده است. بنابراين ، از آمريکايي ها نمي خواهم براي من نسبت به ديگر مراجعه کنندگان تبعيض قائل شوند اما به همان صورت من هم نمي توانم هنگام بازديد نسبت به آمريکايي ها نيز تفاوت قائل شده و از تمام بخش هاي بازداشتگاه بازديد ننمايم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار