روزنامه "السفير" لبنان:

ايران پيامي که را که لازم بود به غرب داد اينک نوبت آنان است تا پاسخي صحيح و درخور ارائه نمايند

"مصطفي اللباد" در مقاله اي که به تازگي در روزنامه لبناني "السفير" منتشر کرده است با اشاره به مراسم تنفيذ رييس جمهور منتخب کشورمان معتقد است که ايران پيامي که بايد به کشورهاي غربي انتقال داده و اينک نوبت آنان است تا پاسخي شايسته ارايه دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور، تحليلگر روزنامه "السفير" ضمن تحليل محتواي سخنراني مقام معظم رهبري و رييس جمهور منتخب کشورمان در جريان برگزاري مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري مي نويسد "مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري يکي از مهمترين مراسم سياسي است که در ايران برگزار مي شود. در مراسم اخير تنفيذ حکم رياست جمهوري حسن روحاني نيز مقام معظم رهبري به تبيين مواردي که دولت جديد بايستي به آنها توجه نمايد در بعد سياست داخلي و خارجي پرداختند." 

نويسنده مقاله در ادامه با توصيف صحنه مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري به رييس جمهور منتخب کشورمان از سوي مقام معظم رهبري مي نويسد "محل برگزاري مراسم تنفيذ با عکس امام خميني (ره) بنيانگذار فقيد نظام جمهوري اسلامي ايران مزين شده بود. در اين مراسم مقامات بلندپايه نظام جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند." 

تحليلگر "السفير" در ادامه با اشاره به متن سخنراني روحاني مي افزايد "روحاني در سخنراني خود با تاسي از فرمايشات حضرت علي (ع) امام اول شيعيان وعده داد که در حافظ نظام اسلامي و خادم ملت ايران باشد. روحاني همچنين در اين سخنراني ارادت خود به مقام معظم رهبري و اصل "ولايت فقيه" را ابراز نمود. اظهارات روحاني داراي روحي "معتدلانه" بود." 

تحليلگر مقاله با اذعان به درجه اهميت زياد فرمايشات مقام معظم رهبري در اين مراسم مي افزايد "مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران يکي از مهمترين سخنراني هاي شان را در مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري بيان فرمودند. ايشان با تمجيد از ملت ايران براي حضور در پاي صندوق هاي راي اظهار داشتند که انتقال مسالمت آميز و آرام قدرت در ايران يکي از نقاط قوت آن کشور محسوب مي شود.  مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به مسئله فلسطين و روز جهاني قدس از ملت فلسطين خواستند تا در مقابل سرکوبگري و تجاوز صهيونيست ها مقاومت نمايند. "

"ايشان همچنين در بخش پاياني سخنراني شان از همگان خواستند تا با رييس جمهور منتخب براي پيشبرد امور همکاري و همراهي نمايند. مقام معظم رهبري همچنين از خدمات "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري پيشين ايران نيز قدرداني بعمل آوردند." 

نويسنده مقاله در بخش پاياني مطلب خود با جمع بندي سخنراني مقام معظم رهبري و رييس جمهور منتخب در مراسم تنفيذ مي نويسد "ايران پيام هايي را براي داخل و خارج از ايران داشتند. نخست آنکه هر دو مقام تاکيد داشتند که جمهوري اسلامي ايران بهترين نظام سياسي در تاريخ ايران بوده است و از حمايت و مشروعيت مردمي برخوردار است. دوم آنکه ايران قصد دارد تا با خودکفايي در حوزه اقتصاد بر تبعات و تاثيرات تحريم ها فايق آيد. نکته ديگر آنکه در سخنان مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران مشخص شد که ايشان با تعامل در عرصه سياست خارجي تا جايي که خواسته هاي غربي ها غير معقول نباشد مخالفتي ندارند." 

نويسنده در پايان مي افزايد "دولت ايران پيامي را که بايستي فرستاده مي شد را ارسال کرد اينک نوبت طرف غربي است که پاسخي مثبت و درخور به آن ارايه دهد."

برچسب ها: السفیر ، ایران ، مراسم ، تنفیذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار