اردبیل/

زمستان امسال قطعی گاز نخواهیم داشت

عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به احتمال قطعی گاز در زمستان، گفت: بعد از بازدیدی که از طرح‌های پارس جنوبی و همچنین ملاقاتی که با مسئولین این پروژه انجام گرفت و با توجه به پیشرفت‌های مناسب این پروژه، به نظر نمی‌رسد زمستان امسال برای تامین گاز در کشور مشکلی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه خلخال با اشاره به اینکه در زمستان امسال قطعی گاز در کشور نخواهیم داشت، گفت: بعد از بازدیدی که از طرح‌های پارس جنوبی و همچنین ملاقاتی که با مسئولین این پروژه انجام گرفت و با توجه به پیشرفت‌های مناسب این پروژه، به نظر نمی‌رسد زمستان امسال برای تامین گاز در کشور مشکلی ایجاد شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر ۲۹۵ میلیون مترمکعب گاز شیرین از میادین گازی کشور استخراج شده و در آینده نیز استخراج این محصول تا ۳۶۰ میلیون متر مکعب قابل افزایش است، لذا با ادامهاین روند قطعی گاز در کشور غیر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکثر پالایشگاه‌های فازهای پارس جنوبی به بهره برداری رسیده و تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، تصریح کرد: با تکمیل صد درصدی پالایشگاه‌های پارس جنوبی میزان تولید گاز شیرین در کشور افزایش خواهد یافت و نگرانی‌ها نیز به حداقل خواهد رسید.

جعفری بنه خلخال در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی برخی کشورها همچون قطر در میادین مشترک پارس جنوبی، برداشت‌ و استخراج بیشتری از ایران داشته‌اند، اظهار کرد: یکی از معضلات صنعت نفت کشور کمبود منابع مالی و تجهیزات پیشرفته برای استخراج ذخایر زیرزمینی است، که این موضوع باعث شده تا کشورهایی همچون قطر برداشت‌های بیشتری نسبت به ایران داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: برخی کشورهای منطقه در میادین مشترک نفت و گاز پارس جنوبی در برداشت از ذخایر از ایران جلوتر هستند، اما ایران نیز تا به حال پیشرفت‌های مثبت و سازنده‌ای در این خصوص داشته است./س

برچسب ها: اردبیل ، احتمال ، قطعی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.