"سعيد دستوري":

عکاس حرفه ای باید نورپردازی آموخته باشد

"سعید دستوری" گفت: یک عکاس ناآگاه با نورپردازی و با استفاده صرف از نورهای طبیعی و موجود، عکاس کاملی نیست حال در هر شاخه و سبکی که کار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با آغاز بیست و هشتمین دوره نورپردازی مجتمع آموزشي فرهنگ فيلم تهران، سعید دستوری از هنرمندان و مدرسان صاحب نام كشور، به ذكر نكات مهمي درباره نورپردازی پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که آموزش نورپردازی چه کمکی به عکاس می کند، گفت: هنرمند عکاس با یادگیری هنر نورپردازی می تواند به دانش استفاده تلفیقی نورهای طبیعی و مصنوعی دست یابد.
دستوری در ادامه افزود: طبیعت در شب هنگام و یا موقع غروب که نور برای عکاسی تحلیل می رود هنوز هم طبیعت است.

این مدرس دانشگاه با بيان اينكه نورپردازی و آموختن آن ما را در پرداخت نور به نوعی که می خواهیم یاری می دهد افزود: چون خورشید به عنوان اصلی ترین منبع طبیعی نور تحت فرمان ما نیست تا قدرت آن را کم و زیاد کنیم و یا جایگاهش را تغییر و یا مدت زمان حضورش را کاهش یا افزایش دهیم.

او گفت: حداقل کاربرد آموزش نورپردازی، گذشته از خلاقیت های بی پایانی که با در اختیارداشتن نور، قابل اعمال هستند، شناخت بهتر نور و جذابیتهای بی نهایت آن و استفاده از این دانش در شاخه های مختلف عکاسی است که لاجرم محتاج به حضور نور هستند.

دستوری در مورد جزئيات اين دوره نيز افزود: دوره های جدید نورپردازی به مدت 10جلسه در روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 17 تا 20 برگزار می شود.

علاقه مندان جهت كسب اطلاع بیشتر و شركت در دوره های بعدی مي توانند به سایت www.farhangfilm.ir   و یا با شماره های 6 و 88665525  تماس بگیرند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار