بجنورد/

آشنایی با خواص میوه طلایی تابستان

زرد آلو میوه ای هسته دار،خوش طعم و شیرینی است که دارای خواص فراوانی می باشد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، کارشناس مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تحقیقات حاکی از آن است که زردآلو در مقایسه با سایر میوه ها بیشترین میزان کاروتنوئیدها را داراست که در جلوگیری از بیماری های قلبی ـ عروقی و سرطان تاثیر به سزایی دارد.

نسرین علیزاده افزود:این میوه به دلیل داشتن مقادیری مس،دسترسی به آهن مواد غذایی را آسان تر می کند و به دلیل داشتن آهن فراوان،از میوه های بسیار مفید برای مبتلایان به کم خونی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مصرف فراوان زردآلو می تواند،با افزایش هموگلوبین در بدن،برای زنان در دوره قاعدگی و بعد از آن بسیار مفید باشد خاطر نشان کرد:خوردن زردآلو قبل از غذا، به هضم غذا کمک می کند و برای سیستم گوارشی بدن بسیار مفید است.

وی زردآلو را در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار قوی دانست و اظهار داشت:این میوه معجزه آسا دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و سطح کلسترول بد خون را در بدن کاهش می دهد.

علیزاده زرد آلو را به دلیل داشتن بتاکاروتن فراوان در تقویت و بهبود بینایی موثر دانست و گفت:میوه تازه زردآلو،حاوی قند طبیعی و قابل هضم و دارای ویتامین های C,A ،B3 ,B2 است./س

برچسب ها: زردآلو ، با خواص ، فراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.