كرمان/

معدوم‌سازی 84 کیلوگرم تخم‌مرغ غیربهداشتی در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: 84 کیلوگرم تخم‌مرغ غیربهداشتی در بازدیدهای نظارتی بهداشتی در شهرستان فهرج ضبط و معدوم شد.

مبه گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ هدی بمان‌دشتی امروز در فهرج اظهار داشت: 84 کیلوگرم تخم‌مرغ در بازدید اکیپ‌های بهداشتی نظارتی دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان فهرج جمع‌آوری و معدوم شد.

وی با بیان این‌که تخم‌مرغ یک ماده غذایی بی‌نظیر و سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها است، افزود: این ماده مغذی می‌تواند در صورت آلودگی به باکتری سالمونلا بیماری را به انسان منتقل کرده و در صورت عدم نگهداری مناسب سبب مسمومیت‌های غذایی شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج تصریح کرد: شبکه دامپزشکی فهرج برای تامین سلامت و بهداشت مواد غذایی شهروندان در ماه مبارک رمضان به نظارت خود بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی افزوده و اقدام به بازدید از رستوران‌ها، مراکز تهیه و توزیع مواد لبنی و گوشت قرمز و سفید و ... کرده است.

وی به فروشندگان مراکز عرضه تخم‌مرغ توصیه کرد: تخم‌مرغ‌های قابل عرضه را به‌ویژه در فصل تابستان در یخچال نگهداری و مردم نیز فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

بمان‌دشتی خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی در نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی از سوی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شبکه دامپزشکی اقدام به برخورد جدی با فرد متخلف کرده و آن‌ها را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌کند./ج1

برچسب ها: دامپزشکی ، بهداشت ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.