ادامه فساد اخلاقی در ارتش آمريکا

فساد اخلاقي در بين نيروهاي ارتش و وزارت دفاع آمريکا همچنان ادامه دارد. اين فساد به اندازه اي فراگير است که مقامات آمريکايي ترجيح مي دهند از انتشار اخبار و آمار واقعي در خصوص آن جلوگيري کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رسوايي اخير در خصوص فساد جنسي گسترده در ارتش آمريکا ضربه حيثيتي سختي به واشنگتن وارد کرده است. منابع خبري اخيرا اعلام کرده اند که کنگره آمريکا، فرماندهان ارتش آمريکا را به ساختمان کنگره احضار کرده است تا آنها توضيحات خود را در ارتباط با تجاوزهاي جنسي صورت گرفته ميان نظاميان ارائه کنند.

در اين بين احتمال قانوني شدن مجموعه‌اي از اقدامات جديد براي بررسي فساد جنسي در ارتش آمريکا نيز وجود دارد؛ از بين اين اقدامات، طرحي وجود دارد که شامل افزايش نظارت بر فرماندهاني مي شود که تصميم گيري درباره تعقيب قضائي و تعيين مجازات براي جرايم جنسي را بر عهده دارند.

روزنامه آمريکايي «يو اس اي تودي» در گزارشي نوشت؛ متعاقب يافته‌هاي جديد بازرسان نظامي در آمريکا، 60 نظامي آمريکايي به دليل ارتکاب جرايمي از جمله استفاده از مشروبات الکلي،
کودک آزاري و تجاوز جنسي اخراج شده‌اند.

«چاک هيگل» وزير دفاع آمريکا در تاريخ 17 ماه مه سال جاري ميلادي دستور بررسي سوابق ماموران استخدام و مشاوران تجاوز جنسي در ارتش آمريکا را متعاقب انتشار گزارش اخير پنتاگون در ماه مه مبني بر وجود 26 هزار مورد تجاوز جنسي ميان نظاميان آمريکايي در سال 2012 ميلادي که به معناي افزايش 35 درصدي فساد جنسي در ارتش آمريکا از سال 2012 ميلادي بود، صادر کرد.

علاوه بر اين، سوابق و پرونده‌هاي مربوط به حداقل 35 هزار نظامي آمريکايي نيز مورد بررسي قرار گرفته و يا همچنان تحت بازبيني قرار دارد.

چندي پيش نشريه آنتي وار گزارش داد که مسئله تجاوز جنسي در ارتش آمريکا به سمي تبديل شده که به تمام حوزه ها و شاخه‌ها سرايت کرده و به نظر مي‌رسد هر چه تعداد زنان ثبت‌نام کننده در ارتش بيشتر مي‌شود مسئله تجاوز جنسي هم بدتر مي‌شود.

آنتي‌وار در مقاله‌اي به قلم "کلي بيوکار ولاهوس" به بهانه بازداشت يکي از مقامات ارتش آمريکا به اتهام تجاوز به عنف در حالي که خود مسئوليت جلوگيري از تجاوز به زنان را در نيروي هوايي بر عهده داشته ، مسئله تجاوز به عنف در ارتش آمريکا را مورد بررسي قرار داده و با اشاره به افزايش آمار قربانيان تجاوز در ميان زنان ارتش از برخي اعمال نفوذها در پرونده مجرمان و محکومان از سوي مقامات ارتش و لغو و نقض احکام صحبت مي کند .

آنتي‌وار مدتي است ک در خصوص تجاوز جنسي در ارتش آمريکا مطلب مي‌نويسد. کلي بيوکار ولاهوس، نويسنده اين مقاله مي‌پرسد چرا هنوز هم زنان در ارتش ثبت‌نام مي‌کنند؟

مرور عملکرد سياستمداران ايالات متحده آمريکا نشان مي‌دهد که گسترش فساد در مصاديق مختلف آن در ميان سياستمداران آمريکايي روند فزاينده‌اي داشته است، به طوري که در بدنه حاکميت ايالات متحده فساد مالي و اخلاقي به صورت حلقه‌اي و زنجيره‌وار گسترش يافته است که اين امر نشان از پوسيدگي و زوال دولت در بحث اخلاق دارد.

گسترش فساد در ميان دولتمردان آمريکا باعث شده تا در چند سال گذشته اعتماد شهروندان آمريکايي به نهادهاي حکومتي کاهش شديدي يابد به طوري که مردم معتقدند کسي که به قله هرم سياسي دولت و حکومت مي‌رسد، به طور حتم دچار فساد مي شود.

ايالات متحده آمريکا با وجود اينکه مدعي الگوي تمام عيار دموکراسي غربي و توسعه‌يافتگي است اما به لحاظ فساد اخلاقي، ميزان کفايت دولت و دولتمردان در اين مورد دچار وضعيت نامناسبي مي‌باشد به گونه‌اي که در ميان کشورهاي توسعه يافته جايگاه نازلي را به خود اختصاص داده است. هرچند مسئله فساد در لايه‌هاي حکومت آمريکا مسئله چندان غريبي نيست و بارها در تاريخ دولت‌هاي مختلف ايالات متحده شاهد آن بوده‌ايم. /رسالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار