احمدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رسیدن به قدرت هنر نیست/ قدرت به همراه مسئوليت و خدمت معنا پيدا مي‌کند

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران رسیدن به قدرت هنر نیست بلکه در جايگاه قدرت قرار گفتن همراه با مسئولیت و خدمت بر مبنایی که انقلاب تعریف کرده و مشخصا در قانون اساسی رقم خورده، براي مردم اهميت دارد.

"علي اصغراحمدی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری مبنی بر پذیرش مسئولیت در نظام و خدمت بی وقفه به مردم اظهار داشت: حضرت علی (ع) طی نامه‌ای به حاکم وقت آذربایجان می‌نویسد؛" ان عملك لیس لك بطعمه و لكنّه فی عنقك امانه و انت مُسترعی لمن فوقك، لیس لك اَن تفتات فی رعیه"يعني "مبادا بپنداری كه حكومتی كه به تو سپرده شده است یك شكار است كه به چنگت افتاده است، خیر، امانتی بر گردنت گذاشته شده است و مافوق تو از تو رعایت و نگهبانی و حفظ حقوق مردم را می‌خواهد. تو را نرسد كه به استبداد و دلخواه در میان مردم رفتار كنی".

وي افزود: مسؤلان در قبول مسوليتي که بر عهده مي‌گيرند بايد بدانند  که قدرت يک فرايند ملي و بار سنگيني است که بر عهده آنها گذاشته شده است و بايد به پروردگار متعال پاسخگو باشند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری ناشی از کلام حضرت علی(ع) و ائمه و معصومین است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران رسیدن به قدرت هنر نیست بلکه  در جايگاه قدرت قرار گفتن همراه با مسئولیت و خدمت بر مبنایی که انقلاب تعریف کرده و مشخصا در قانون اساسی رقم خورده،براي مردم اهميت دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: آنچه که مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور منتخب و همکارانش در مراسم حکم تنفیذ تأکید داشتند این است  که باید بدانند مردم ولی نعمت ما هستند و قرار گرفتن در جایگاه ریاست‌جمهوری فی‌نفسه اگر مهم است، مادامی ارزشمند است که خدمت به جامعه در قالب آرمان‌های نظام و حقوقی که ملت از ما مطالبه می‌کنند، باشد.

دبیرکل حزب همسبتگی عنوان کرد: مسئولان نباید احساس کنند که فقط به قدرت رسیده‌اند لذا فی نفسه قدرت در مسئولیت نهفته است اما زمانی ارزشمند می‌شود که به وظایفی که در سطوح بالا به ما محول می‌شود برای کل جامعه به خدمت گیریم.

احمدی بیان کرد: شاید در سایر جوامع رسیدن به قدرت هدف باشد اما در نظام  جمهوري اسلامي  جایگاه و پست خود یک وسیله برای خدمت به مردم است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احمدی ، مراسم ، تنفیذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار