خوشخوان:

بايد به قضاوت داوران جوان احترام گذاشت/ نبايد به داوري فغاني خرده بگيريم

کارشناس داوری گفت: عملکرد داوران در هفته های نخست لیگ نسبتاً خوب بوده است اما داوران به تجربه بیشتری نیاز دارند تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

حمید خوشخوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: نحوه داوری در هفته اول نسبتاً خوب بوده است اما داوران به تجربه بیشتر نیاز دارند تا اشتباهات بازی های هفته اول لیگ را تکرار نکنند.

کارشناس داوری فوتبال ادامه داد: در اکثر داوری ها نوعی بی تجربگی دیده می شد اما با این حال باید به نحوه قضاوت داوران جوان احترام گذاشت در آغاز فصل سیزدهم لیگ از داوران جدید و جوان استفاده شده است و فکر می کنم نباید به آنها خرده بگیریم چراکه اولین تجربه داوری را در فوتبال به نمایش می گذارند.

وی در خصوص گرفتن پنالتی فغانی در بازی 2 تیم استقلال و سپاهان تصریح کرد: پنالتی گرفته شده در بازی استقلال و سپاهان به درستی گرفته شد چراکه بازیکنان استقلال خطای هند انجام داده بودند و فغانی که با فاصله کمی در صحنه حضور داشت قضاوت درستی انجام داد و هیچ خرده ای به وی نمی توان گرفت.

خوشخوان در خصوص داوري علیرضا فغانی تأکید کرد: فغانی هم اکنون نيز به عنوان نامزد داوری در جام جهانی برزیل شناخته شده است و از وی می توان به عنوان یکی از افرادی ياد کرد که تجربه داوری را در جوانی با داوری کردن در بازی های داخلی و خارجی به دست آورده است.

وی ادامه داد: باید از داوران جوان و جدید استفاده کرد تا راه تجربه کردن برای داوران باز شود تا آنها نیز بتوانند اشتباهاتشان را جبران کنند و دیگر این که در کنار داوران با تجربه باید داوران جوان هم حضور داشته باشند.

خوشخوان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با حل مشکل بین کمیته داوران و دپارتمان داوری هماهنگی بین این 2 ارگان، قضاوت های داوری هم بهتر شده تا رضایت اهالی فوتبال نيز جلب شود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار