تبریز/

سرمایه‌گذاران نباید نگران سرمایه‌های خود در آذربایجان‌شرقی باشند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: مشکلی از بابت جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان نداریم و سرمایه‌گذاران نباید نگران سرمایه‌های خود در آذربایجان‌شرقی باشند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،عظمایی در گفتگو با خبرنگاران افزود: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز در امر جذب سرمایه گذاران خارجی موفق عمل کرده و دارای جایگاه مناسبی در سطح کشور در این خصوص است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در کشور تنها استانی است که شهرک سرمایه گذاری خارجی دارد، گفت: به همین خاطر این استان بیشترین تعداد سرمایه گذاری خارجی را جذب نموده و در این زمینه می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر استان‌ها باشد.

وی توسعه اشتغال و امنیت اجتماعی منبعث از آن را زاییده سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: هدف ما کسب توانایی در کسب و کار جهانی و سرآمد بودن در توسعه و همسویی با تحولات جهانی است.

عظمایی در خصوص وجود تضمین‌های کافی برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان گفت: خوشبختانه مقررات خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران وجود دارد و تضمین‌های قوی و مستحکم برای حفظ سرمایه‌های خارجی موجود است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران ترک، بیشترین سهم و میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این استان را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: موقعیت جغرافیایی آذربایجان‌شرقی، مشترکات فرهنگی، نزدیکی به اروپا و خاک ترکیه از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در حضور استقبال روزافزون سرمایه گذاران ترک در تبریز و آذربایجان شرقی به شمار می‌رود./س

 

برچسب ها: سرمایه ، نگران ، مشکلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.