"در كمين گل سرخ" رييس حوزه هنري براي 22 بار تجديد چاپ مي شود

«در كمین گل سرخ» زندگینامه داستانی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است كه به قلم محسن مومنی شریف برای بیست‌و دومین بار منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر٬ «در كمین گل سرخ» روایتی از زندگی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است كه از نخستین روزهای حضور وی در ارتش تا شهادت را شامل می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی آثار تألیفی محسن مؤمنی ـ نویسنده‌ی این اثر ـ نوگرایی در شیوه‌های روایت، تلفیق ظریف اطلاعات با بافت داستان و پرداختن به شخصیت‌هایی است كه چه در بخش داستان و چه در بخش زندگی‌نامه، به‌خوبی قوام یافته‌اند و گویی از متن بیرون می‌آیند و همراه خواننده می‌شوند. نویسنده در این كتاب كوشیده است با استفاده از خاطرات سپهبد صیاد شیرازی و روایت خود، مجموعه‌ای جذاب بیافریند.

تلاش چند ساله‌ی نویسنده و تحقیقات گسترده‌ی وی از منابع مختلف، از جمله اسناد لشكر ٢٧ محمد رسول‌الله، گفت‌وگوهای وی با دفتر ادبیات و هنر مقاومت و سازمان اسناد انقلاب اسلامی و ... مطالب این كتاب ۳۸۰ صفحه‌ای را در بر می‌گیرد.

محسن مؤمنی در مقدمه‌ی كتاب اینچنین آورده است: 
«درست فردای شهادت سپهبد صیاد شیرازی، دوست نویسنده‌ام احمد دهقان متنی در اختیارم گذاشت كه نوار پیاده شده‌ی چندین جلسه‌ی مصاحبه با آن شهید بود... تا آن روز من صیاد را هم در میدان جنگ دیده بودم (در عملیات والفجر١) و هم بعد از جنگ (در حوزه‌ی هنری در بعضی مناسبت‌ها). وقتی كه او شهید شد، من نیز مانند همه‌ی مردم ایران غمگین و متأثر شدم. آن روزها من بیش از هر چیز تحت تأثیر منش خاضعانه و رفتار بی‌پیرایه‌ی او بودم، اما با خواندن این خاطرات دریافتم بزرگی او بیش‌تر از آن است كه ما می‌دانیم و حق او برگردن استقلال امروز ایران و در سرنوشت جنگ فراتر از آن است كه به تعارف در مجامع و محافل گفته می‌شود... ».
در بخشی از این كتاب می خوانیم: « ... ده سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی كه ستوان علی صیاد شیرازی افسر گمنامی در لشگر تبریز بود، تیمسار یوسفی فرمانده‌ی لشگر در میان جمعی از نظامیان گفته بود: « نام این جوان را به خاطر بسپارید. من در ناصیه‌ی او آن‌قدر لیاقت می‌بینم كه اگر بخت یارش باشد و از شر حاسدان در امان بماند، روزی فرمانده‌ی نیروی زمینی ارتش ایران شود.» پیش‌بینی سرلشكر پیر، سیزده سال بعد هنگامی تحقق یافت كه ایران یكی از حساس‌ترین لحظات تاریخ خود را می‌گذراند. و ...»

كتاب «در كمین گل سرخ» در هشتمین جشنواره‌ی انتخاب بهترین كتاب دفاع مقدس، ویژه‌ی بررسی آثار منتشره در سال‌های ١٣٨٢- ١٣٨١ ، در بخش جنگ و زندگی‌نامه‌ی شهید، مقام اول را به خود اختصاص داد.

گفتنی است چاپ بیست و دوم كتاب «در كمین گل سرخ»در قطع رقعی توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار