توبه قادر است گرفتاري و سختي زندگي را برطرف سازد و يک زندگي راحت و آسوده را جانشين زندگي مصيبت با قبلي کند.

يک کارشناس مذهبي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: عامل ايجاد گره‌هاي کور زندگي در بسياري از موارد گرفتاري‌هاي دنيوي و مصائبي که براي انسان پديد مي‌آيد و گره‌هاي کوري که در زندگي ايجاد مي‌شود و هيچ کس قادر به باز کردن آن گره‌ها نيست ناشي از گناهاني است که خود انسان و يا اطرافيان و نزديکان مرتکب شده‌اند.
آيت‌الله حجتي در ادامه افزود: توبه قادر است گرفتاري و سختي زندگي را بر طرف سازد و يک زندگي راحت و اسوده را جانشين زندگي مصيبت بار قلبي کند وقوع بلايي طبيعي نظير سيل، زلزله و خشک‌سالي، علاوه بر عوامل طبيعي از گناهان مردم نيز نشات مي‌گيرد.
وي همچنين تصريح کرد: توبه راه بازگشت به سوي خداوند تعالي و از وقوع بلاهاي طبيعي و حوادث غير مترقبه جلوگيري مي‌کند يا دست کم از اثرات سوء آن مي‌کاهد بيماري‌هاي ناعلاج، مرگ‌هاي ناگهاني و گرفتاري‌هايي از اين قبيل در اثر گناه و معصيت پديد مي‌آيند و با توبه و انابه رفع خواهند شد.
اين کارشناس مذهبي در ادامه افزود: عدم بارش باران رحمت الهي، بلاي بزرگي است که خطرات و خسارات فراواني به جامعه انساني و نيز ساير جانداران و ديگر بخش‌هاي طبيعت، تحميل مي‌کند ولي توبه از عواملي است که موجب نزول باران رحمت مي‌گردد.
قرآن کريم به صراحت بيان مي‌دارد که اگر مردم توبه کنند خداوند متعال باران فراواني بر سر آنان نازل مي‌فرمايد.
آيت‌الله حجتي خاطر نشان کرد: البته بايد توجه داشت که الزاما هر کسي يا هر جامعه‌ي که مبتلا به مصيبتي باشد گناه کار نيست و نزول بلا، دلايل ديگري از جمله آزمايش الهي نيز دارد./ف
برچسب ها: سختی ، زندگی ، راحت ، اسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار