قم/

بهره‌برداری از فاز نخست منوریل تا 3 ماه آینده

رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن برخی سخنان در خصوص اجرایی نشدن پروژه منوریل، از بهره‌برداری فاز نخست این پروژه ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدرضا آتش‌زر در خصوص صحبت مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم مبنی بر جمع‌آوری پروژه منوریل در دولت جدید گفت: آقای باقر پناهی صرفاً نظر خود را بیان کرده که کاملاً شخصی است ولی این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان اهمیت پروژه منوریل افزود: چنین پروژه مهمی که مباحث کارشناسی و هزینه بسیاری را در بر داشته است ناتمام رها نمی‌کنیم، این طرح به قوت خود باقی است و روند اجرای پروژه نیز با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: فاز اول پروژه منوریل ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، برای ادامه مسیر مانعی وجود نداشته و واگن‌های منوریل نیز در مسیر انتقال به کشور هستند.

کلنگ پروژه منوریل استان در پنجم دی‌ماه سال 1388 توسط مسئولان کشوری و استانی زده شد و عملیات اجرایی این پروژه نیز در اول اردیبهشت سال 1389 آغاز شد.

محمد دلبری با اشاره به پیشرفت فاز اول پروژه مونوریل قم اظهار کرد: عملیات سویل پروژه مونوریل قم در مرحله خوبی است و تاکنون بیش از 400 تیر در این پروژه نصب شده و عملیات ساخت و نصب تیرهای باقی‌مانده نیز ادامه دارد.

وی افزود: در زمینه تأمین ناوگان نیز شرکت مپنا از ابتدای ساخت پروژه به دنبال تأمین قطار این پروژه بوده است و قرارداد ساخت قطار را منعقد کرده و ماه گذشته شاهد بارگیری نیم‌ست از واگن‌های ساخته شده از کشور ایتالیا به مقصد ایران بودیم و این واگن‌ها اکنون در راه ایران هستند./س

برچسب ها: قم ، بهره ، برداری ، فاز ، نخست ، مونوریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.