قم/

تقدیر آیت‌الله مکارم شیرازی از حضور حماسی ملت در راهپیمایی روز قدس

یکی از مراجع تقلید قم از حضور گسترده و حماسی ملت در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر کرد و گفت: این حرکت حماسی پشت دشمنان اسلام را لرزاند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به داستان زید و زینب دختر عمه نبی مکرم اسلام تاکید کرد: با توجه به مدارک موجود در مسئله زید و زینب نمی‌توانند شبهه‌ای وارد کنند ولی به هر حال دشمنان اسلام به دنبال بهانه هستند که شاخ و برگ داده و شخصیت پیامبر گرامی اسلام را زیر سوال ببرند، هرچند در این اقدام همیشه با شکست روبه‌رو شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به مسئله فرزندخواندگی در اسلام تاکید کرد: کسانی که سرپرستی کودکی را قبول می‌کنند بدانند که این کودک ارث نبرده و محرم نیست و فرزند خوانده محسوب نمی‌شود و باید برای محرمیت از راه‌های موجود استفاده کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید مسئله سنت‌های نیاکان مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: نباید چشم و گوش بسته این سنت‌ها را پذیرفته و باید در این خصوص روش پیامبر گرامی اسلام را در پیش بگیریم.

وی با اشاره به برخی از سنت‌های نوروز گفت: 13 عدد نحسی نیست و فرقی با 12 و 14 ندارد و چرا باید نحس باشد، روز 13 فروردین را به روز طبیعت تغییر دادند و مردم به بیرون از شهرها رفته و آثار خدا را در عالم طبیعت مشاهده کرده و با مشاهده نعمات خداوند شاکر درگاه حق تعالی هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی از سنت‌ها که به نام مراسم عاشورا ولی به شکل غلط صورت می‌گیرد بیان داشت: نباید این سنت‌ها را چشم و گوش بسته قبول کنیم، به طور مثال شیشه را کوبیده و الک کرده و خورده شیشه‌ها را پهن کرده و به نام امام حسین(ع) روی خرده شیشه‌ها می‌غلتند، آیا این عزاداری است؟/س

برچسب ها: قم ، تقدیر ، آیت ، الله ، مکارم ، شیرازی ، روز ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.