تظاهرات یمنی ها برای آزادی زندانیان گوانتانامو

فعالان یمنی با برپایی تظاهرات ضدآمریکایی ، آزادی زندانیان گوانتانامو را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ; مردم یمن روز گذشته علیه آمریکا تظاهرات کردند. این تظاهرات علیه بازداشت ده ها تبعه یمنی در زندان بدنام گوانتانامو آمریکا بود. 

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت:« ما می خواهیم زندانیان یمنی در زندان گوانتانامو بدون هیچ قید و شرط یا محدودیتی آزاد شوند و به کشورشان بازگردند. آنها در دوازده سال گذشته محاکمه نشده اند. هیچ اتهامی نیز علیه آنها مطرح نشده است. آنها باید به یمن بازگردند. ما از مدتها قبل منتظر آزادی آنها هستیم.»

شرکت کنندگان در این تظاهرات که در صنعا پایتخت یمن برگزار شد تصاویری از افراد بازداشت شده در زندان گوانتانامو در دست داشتند. این تظاهرات در مقابل محل اقامت رئیس جمهور یمن برگزارش شد و معترضان خواستند رئیس جمهور کشورشان برای آزادی زندانیان یمنی از گوانتانامو تلاش های بیشتری انجام بدهد. عبدالعلی حیدرشای یکی از زندانیان سابق گوانتانامو نیز در تظاهرات دیروز یمن حضور داشت. او ماه گذشته پس از سه سال حبس در زندان گوانتانامو آزاد شد.

 زندانیان گوانتانامو از چند ماه پیش در اعتراض به بازداشت طولانی خود اعتصاب غذا کرده اند. باراک اوباما زمان رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و هشت از تعطیلی این زندان سخن می گفت اما با گذشت پنج سال از آن تاریخ هنوز به وعده خود عمل نکرده و این زندان همچنان فعال است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار