مراسم روز جهاني قدس همزمان با ايران در شهرهاي مختلف آمريکا و اروپا برگزار مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، دوستداران فلسطين مانند هرسال، دوشادوش يکديگر در راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت مي کنند.

راهپيمايي روز جهاني قدس در آمريکا و در شهرهاي ديترويت، آتلانتا، شيکاگو،هوستون، کاليفرنيا ، نيويورک وفونيکس روزجمعه دوم اوت (11مرداد) برگزار خواهد شد. 

مخالفان رژيم صهيونيستي در شهر سالت ليک سيتي  و پرتلند هم در مرکز شهر سالت ليک سيتي و ميدان پيونر گورتهاوس پرتلند با برگزاري تظاهرات جنايات صهيونيست ها را در سرزمين هاي فلسطيني محکوم خواهند کرد.

اما مراسم روزجهاني قدس در شهرهاي تامپا ، واشنگتن دي سي ، داکوتا، گراند فوکس،تگزاس ،دالاس، سن خوزه و لس آنجلس نيز روز جمعه برگزار مي شود .

تظاهرکنندگان روز قدس در شهر تامپا مراسم خود را از بلوار کندي آغاز مي کنند و در داکوتا و گراند فوکس مراسم روز قدس در خيابان دانشگاه، در تگزاس و دالاس در ديلي پلاز، در شهرلس آنجلس در فدرال بيلدينگ و در سن خوزه در مرکز اسلامي سابا برگزار مي شود.

در واشنگتن دي سي هم ، راهپيمايي از دوپون سيرسل شروع و بعداز طي بولوار کلمبيا درنهايت به سمت کاخ سفيد برگزار مي شود.

شرکت کنندگان در تظاهرات روز قدس در کانادا هم روزجمعه يازدهم مرداد - دوم اوت - در شهرهاي کالگاري، ادمونتون ،مونترال ،تورنتو، اوتاوا،ونکوور و لاندن با سردادن شعارهاي ضد صهيونيستي ، حمايت خود را از مردم مظلوم فلسطين اعلام خواهند کرد.

مسيرهاي راهپيمايي در مونترال درمرکز شهر مونترال مقابل مرکز نور و در اوتاوا درميدان مرکزي شهر مقابل پارلمان و در تورنتو درکنس پارک خواهد بود.

راهپيمايي و آئين روز جهاني قدس در کشورهاي آمريکاي لاتين نيز برگزار مي شود.

در اروگوئه مراسم روزقدس با حضور دوستداران فلسطين در شهر مونته ويدئو و در دانشگاه اروگوئه به صورت کنفرانس برگزار مي شود. 

همچنين در اکوادور در مرکز اسلامي، دانشگاه اکوادور و مسجد التوحيد به مناسبت روز قدس نشست فلسطين و سخنراني خواهد بود و مراسمي هم در يکي از ميادين شهر کيتو برگزار خواهد شد.

در کشور آرژانتين مراسم روز قدس در بوينوس آيرس و دانشگاه لاپلاتا ، مهمترين دانشگاه آرژانتين برگزار مي شود. در دانشگاه سان ميگل د توکمان و مسجد الشهيد نيز کنفرانس هايي به مناسبت روز قدس و در محکوميت جنايات رژيم صهيونيستي برگزار مي شود. 

در بوليوي، شيلي و برزيل هم دوستداران قدس باسردادن شعارهاي ضد صهيونيستي مراسم جهاني روز قدس را گرامي خواهند داشت .

در شهر کوريتيبا برزيل و در مسجد امام علي ابن ابي طالب(ع) و همچنين در شهر سائوپائولو و در مسجد محمد رسول ا...(ص) سخنراني هايي در خصوص روز جهاني قدس برگزار خواهد شد. 
همچنين مرکز اسلامي اهل البيت(ع) و بنياد کوثر در شهر بوگوتا ميزبان کنفرانس هايي در زمينه اهميت روز قدس خواهند بود.

در شهر بوئنا ونتورا نيز برنامه راديويي و مصاحبه با کارشناسان، کارگاه آموزشي  و برنامه تلويزيوني و در مدرسه حضرت زينب(س) کنفرانسي در خصوص اهميت روز قدس برگزار مي شود و اساتيد دانشگاه واله و دانشگاه پاسفيک در مسجد مدينه النبي هم درباره روز قدس سخنراني مي کنند.
مراسم روز قدس و کنفرانس هايي در اين خصوص در شهر و دانشگاه هاوانا پايتخت کوبا ، نمايندگي ايران نيز برگزار مي شود و در دانشگاه مکزيکوسيتي مکزيک سخنرانان در کنفرانس هايي جنايات صهيونيست ها و اهميت روز قدس را تشريح خواهند کرد.

راهپيمايي روز قدس در ونزوئلا در مرکز اسلامي و در يکي از ميادين شهر کاراکاس و در نيکاراگوئه در نمايندگي جمهوري اسلامي ايران و هم سخنراني و تظاهرات روز قدس برگزار مي شود.

اما در اروپا ، در برلين پايتخت آلمان ، راهپيمايي روز جهاني قدس در دو روز برگزار مي شود . راهپيمايي نخست روز جمعه يازدهم مرداد ساعت 14 به وقت محلي از مقابل ايستگاه مرکزي ترن تا انتهاي خيابان و راهپيمايي دوم روز شنبه ساعت 14 و 30 دقيقه مقابل دروازه برلين تا مرکز شهر برگزار مي شود.

اين راهپيمايي در شهرهاي فرانکفورت در مرکز زکريا و در هامبورگ مرکز امام علي (ع) ساعت 15 تا 16 به وقت محلي برگزار خواهد شد.

راهپيمايي روز جهاني قدس در شهرهاي مختلف انگليس نيز برگزار مي شود. لندن روز شنبه از ساعت 14 تا 16 مقابل بي بي سي راهپيمايي روز جهاني قدس برگزار خواهد شد. شهر منچستر هم پس فردا جمعه ساعت 14 از مقابل مرکز توحيد و پس از نماز جمعه شاهد روز جهاني قدس خواهد بود. 

همچنين مردم ليورپول روزجمعه از ساعت 14 تا 16 از مقابل مرکز اسلامي اين شهر تا دانشگاه ، روز جهاني قدس را گرامي ميدارند.

هلندي ها هم ساعت 15 روز جمعه مقابل مقر دادگاههاي عالي بين المللي دنهار(لاهه) فرياد آزادي قدس سرخواهند داد.

مردم پنج شهر بزرگ فرانسه نيز روز جمعه راهپيمايي روز جهاني قدس را برگزار مي کنند. اين راهپيمايي در پاريس ساعت 15 تا 16 و 30 دقيقه از مسجد بزرگ پايتخت فرانسه به سمت ميدان ايتالي برگزار مي شود. همچنين از ساعت 14 تا 16 مردم شهر ليون از مرکز اين شهر تا دانشگاه ليون لوميير در  راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت مي کنند.

راهپيمايان شهر استراسبورگ از ساعت 15 و از مرکز شهر و بخش تاريخي استراسبورگ ، کليساي بزرگ راهپيمايي خواهند کرد . ميدان کمدي شهر مونتپليه نيز از ساعت 14 و 30 شاهد برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس خواهد بود.

از ساعت 15 روز شنبه در ژنو سوييس مقابل مقر سازمان ملل و در شهر برن روز جمعه از ساعت 14 مقابل کنسولگري رژيم اشالگر قدس روز جهاني قدس گرامي داشته مي شود.

ميدان مرکزي شهر زوريخ هم شاهد تجمع حمايت از قدس خواهد بود.

مردم پايتخت ايتاليا هم از ساعت 14 تا 16 در بخش تارخي شهر رم مقابل ميدان سرباز گمنام نداي مرگ بر اسراييل سر ميدهند.

مادريد پايتخت اسپانيا راهپيمايي روز قدس شنبه برگزار مي شود و مردم از مسجد امام علي (ع) حرکت و در ميدان صلح تجمع مي کنند. اين مراسم در دو نوبت 15 تا 18 و افطار از ساعت 22 تا 23 برگزار مي شود.

پرتغالي ها نيز روز جمعه از ساعت 14 در ليسبون مقابل دانشگاه اين شهر و مردم شهر موناکو نيز در شهر موناکو ساعت 15 روز جمعه در ميدان مرکزي تجمع مي کنند.

تجمع مردم سوئد روز جمعه مقابل پارلمان اين کشور و نيز ميدان مرکزي استکهلم از ساعت 15 و بعد از افطار 21 و در شهر ملمو مقابل ساختمان شوراي شهر از ساعت 14 تا 15  برگزار مي شود .

مراسم روز جهاني قدس در کپنهاگ پايتخت دانمارک از ساعت 14 روز جمعه در مرکز شهر و مردم نروژ در همين روز از ساعت 15 مقابل مرکز امام علي (ع) و ميدان مرکزي راهپيمايي برگزار خواهد شد.

مسلمانان و دوستداران فلسطين مقيم اتريش هم مقابل مرکز امام علي (ع) شهر وين  در دو روز جمعه و شنبه از ساعت 15 راهپيمايي حمايت از مردم فلسطين برگزار خواهند کرد.

مسير راهپيمايي روز قدس در بروکسل نيز از مسجد امام رضا(ع) و خيابانهاي مسجد در روز جمعه خواهد بود و مردم از ساعت 14 در حمايت از ملت مظلوم فلسطين به اين مکانها مي آيند. همچنين شهر لوگزامبورگ پايتخت لوگزامبورگ روز جمعه از ساعت 14 تا 16 راهپيمايي روز قدس برگزار مي شود و تا افطار ادامه خواهد داشت.

راهپيمايي و آئين روز قدس در اروپاي شرقي نيز برگزار مي شود.

کنفرانس هايي به مناسبت اهميت روز قدس در شهر آتن يونان،  پريشتينا کوزوو ،  سارايوو و موستار بوسني برگزار خواهد شد و کارشناسان و اساتيد درباره اهميت بيداري اسلامي و حمايت از مردم مظلوم فلسطين سخنراني مي کنند. 

در شهر بلگراد صربستان، شهر پراگ چک در مسجد چرني موست وشهر ليوبليانا اسلوني نيز کنفرانس هايي درخصوص روز قدس برگزار مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار