در گفتگوي ويژه خبري مطرح شد

شيخ الاسلام: موضوع فلسطين مسئله حق و باطل است/ اخرس: روز قدس روز نفرت از توطئه‌هاي استكباري است

يك استاد دانشگاه دمشق با اشاره به اينكه روز قدس روز نفرت از توطئه‌هاي استكباري است گفت: حضور امت‌هاي اسلامي در روز جهاني قدس تاثير بسزايي بر آزادسازي ملت فلسطين از زير بار ظلم استكبار جهاني خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛  روز جهانی قدس پیوند ناگسستنی امت اسلامی با مظلومان فلسطین شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حسین شیخ الاسلام تحلیل گر مسائل سیاسی و ریاض محمد اخرس مورد بررسی قرار گرفت.

حسین شیخ الاسلام در ابتدای برنامه در پاسخ به سوال اول مجری مبنی براینکه چرا آمریکا و کشورهای غربی در تلاش‌اند مسئله فلسطین مورد فراموشی قرار بگیرد، گفت: سیاست دولت‌های غربی و آمریکا همواره فراموشی ملت مظلوم فلسطین بوده به گونه‌ای که در تمامی قطعنامه‌ها سخنی از ملت مظلوم فلسطین به میان آورده نشده است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 بسیاری از خاک فلسطین را مورد اشغال خود قرار داد، افزود: روز جهانی قدس روز بیعت با مردم فلسطین است، بگونه‌ای که هیچ‌گاه ملت‌ها و کشورهای اسلامی فلسطین و قدس شریف را فراموش نخواهند کرد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان اینکه روز جهانی قدس روز استمرار برای مبارزه با ظلم و ستیز است، خاطر نشان ساخت: حضرت امام خمینی (ره) با اعلام این روز وسیله مبارزه با ظلم و ستم را فراهم کرده است تا به ظالمان اجازه ظلم بر ملت‌های مظلوم فلسطین را ندهیم.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال مشروعیت و گسترش دادن ظلم و ستم است، اظهار داشت: اولین اقدام سیاسی امام (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام روز جهانی قدس در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان بود.

وی با اشاره به اینکه امت‌های اسلامی خواهان نابودی ظلم و ستم هستند به طوری که می‌خواهند قبله اول مسلمانان آزاد شود، گفت: امت اسلامی با وحدت روند فشار و تاریخ سازی جنایتکاران را برعکس خواهند کرد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا موضوع فلسطین در طول 34 سال گذشته هیچ گاه از دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خارج نشده است، افزود: روزهای جهانی قدس و 22 بهمن دو مناسبتی است که هرساله در حوزه سیاست خارجی ایران مورد توجه قرار می‌گیرد.

شیخ الاسلام ادامه داد: از روز اولی که امام خمینی (ره) مبارزات سیاسی‌شان را شروع کردند به مسئله فلسطین اهتمام خاصی داشتند به گونه‌ای که استکبار و استبداد یعنی شاه، آمریکا و رژیم صهیونیستی در تمام نزاع‌های سیاسی امام (ره) دیده می‌شود.

وی با تاکید براینکه ان‌شاءالله روزی فرا خواهد رسید که اسرائیل نابود خواهد شد، افزود: این غده سرطانی باید از ریشه کنده شود.

شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه نابودی اسرائیل فعل قطعی انجام شده است، ادامه داد: ملت فلسطین دارای تمدن و فرهنگ اصیل تاریخی هستند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل اهمیت نیل و فرات همواره در این منطقه حضور دارد به طوری که این منطقه را پایگاه قدرت خود برای اداره دنیا قرار داده است.

**انتفاضه نتيجه انقلاب اسلامي ايران است

این تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) مبنی براینکه روز جهانی قدس روز حرکت مستضعفین علیه مستکبرین جهانی است، اضافه کرد: فلسطینی‌های مقاومت چیزی جز انتفاضه را قبول ندارند این در حالی است که انتفاضه نتیجه انقلاب اسلامی ایران است.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه انتفاضه نتیجه درسی است که ملت فلسطین از انقلاب اسلامی ایران گرفته‌اند، گفت: رژیم صهیونیستی شرط فلسطینی‌ها مبنی بر توقف شهرک‌سازی بود را بی ارزش می‌دانند.

وی ادامه داد: اسرائیل جنایتکار با مطرح کردن موضوع مذاکره به دنبال مشروعیت بخشیدن به جنایات خود هستند.

ریاض محمد اخرس استاد دانشگاه دمشق در ادامه این برنامه در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چرا رژیم صهیونیستی پس از گذشت 60 سال همواره به دنبال نسل کشی و پاک‌سازی فلسطینی‌ها است افزود: رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های امپراطوری غرب همواره در تلاش‌اند از اسرائیل یک چهره دموکراتیک نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از یهودیانی که در سرزمین‌های اشغالی متولد شدند بخشی از جنایت‌هایی را که صهیونیست‌ها انجام دادند را در قالب کتاب بیان کردند، گفت: ملت شریف ایران در طول 4 دهه اخیر همواره پرچم فلسطین را در دست گرفته است.

**موضوع فلسطين مسئله حق و باطل است

این استاد دانشگاه دمشق با بیان اینکه مسئله فلسطین بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است، اظهار داشت: موضوع فلسطین مسئله حق و باطل است.

اخرس با اشاره به پشتیبانی همه ابرقدرت‌های جهان از جریان سلطه گفت: اسرائیل به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه خداوند روح بزرگ امام خمینی (ره) را به جهان بشریت هدیه داده است، افزود: امام (ره) در یک زمان مناسب موضوع فلسطین را به درستی تشخیص دادند و استکبار جهانی خود را در منطقه بی آبرو کردند.

این استاد دانشگاه دمشق با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اولین شخصیت بزرگ جهان اسلام محسوب می‌شود، ادامه داد: امام (ره) مردم را هوشیار می‌کردند تا همواره از مردم فلسطین در برابر ظلم و استکبار جهانی حمایت شود.

اخرس با اشاره به اینکه اکنون ثمرات رهبری امام خمینی (ره) را در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم، خاطر نشان ساخت: اکنون نگاه به دین و سیاست کاملاً متفاوت شده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی و صهیونیستی نمی‌توانست چهره دین را مخدوش کنند، اظهار داشت: برخی از گروه‌های مقاومت مذاهبشان با برخی دیگر متفاوت است و این درحالی است که آن‌ها چه ملی‌گرا و چه مذهبی باشند اکنون هوشیار شده و می‌دانند که اکنون وقت بیداری است.

اخرس با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به داد رنج‌های ملت مظلوم فلسطین رسیده است، گفت: همه باید بیدار باشیم و مقتدرانه باستیم و از ملت فلسطین در برابر ظلم و استکبار جهانی مقاومت و پاسداری کنیم.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به بازتاب فرمایشات امام خمینی (ره) بر صهیونیست‌ها افزود: غده سرطانی فقط یک تعبیر زبانی نیست بلکه به معنای واقعی کلمه است.

اخرس با اشاره به اینکه مسئله فلسطین در اولویت کاری امام (ره) قرار داشت، گفت: موضوع فلسطین هرگز در سخنان امام خمینی مورد فراموشی قرار نگرفت و همواره مورد تاکید ایشان بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره پشتیبان امام خمینی (ره) بودند و در نهایت انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند، افزود: همه جهانیان باید علیه استکبار به پا خیزند این در حالی بود که رسانه‌های مرتجع عربی همواره بر علیه امام و امت‌های اسلامی تبلیغ می‌کردند.

اخرس با اشاره به اینکه امام (ره) دارای ویژگی‌های بسیار درخشنده‌ای بودند، اظهار داشت: امام (ره) در خصوص موضوع سلمان رشدی هرگز کوتاه نیامدند و در وقت مناسبی دهن یک فرد مرتد را بستند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی هرگز از مسائل جهان اسلام غافل نمی‌شدند، افزود: ایشان نشان دادند که رهبری حکیم و مقتدر هستند و در موضوع فلسطین با درایت مسئله جهان اسلام را به پیش بردند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان اینکه امام (ره) اجازه ندادند تا اردوگاه غرب جریان سلطه در جهان اسلام و عرب قوی‌تر شود، گفت: باید ملت‌های عربی و اسلامی قدر امام (ره) را بدانند و یک جبهه موحدی را تشکیل بدهند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی تشخیص دادند که باید عوامل وحدت را میان جهان اسلام بیشتر کنند، گفت: نباید موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود و این امر با حضور یکپارچه امت‌های اسلامی در روز جهانی قدس جلوه پیدا خواهد کرد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه همه ملت‌های منطقه و همچنین ملت‌های عربی و اسلامی باید از این سرمایه‌گذاری خوب امام خمینی (ره) بهره برداری کنند، ادامه داد: باید گام‌های محکم و اساسی برای مردم فلسطین برداشته شود.

اخرس تصریح کرد: امروزه ایرانیان و ملت‌های شریف منطقه پشت سر امام (ره) ایستاده‌اند به گونه‌ای که باید گفت ان‌شاءالله در سال‌های آینده شاهد پیروزی‌های بیشتر برای ملت فلسطین خواهیم بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه حدود یکپارچه امت اسلامی در روز جهانی قدس چه تأثیری بر استقامت و استمرار فلسطینی‌ها خواهد گذاشت، افزود: در برابر موضوع فلسطین یک مثلث شرارت میان غرب، رژیم صهیونیستی و برخی از دولت‌های عربی قرار دارند به طوری که آن‌ها از پایمال شدن حقوق فلسطینی‌ها همواره حمایت می‌کند.

اخرس گفت: بیش از 80 درصد کشورهای جهان در روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها خواهد آمد و این امر تأثیر بسزایی در استمرار مقاومت فلسطین خواهد گذاشت.

وي با اشاره به ابعاد گسترده حضور آزادمردان جهان و همه کسانی که خواهان رهایی ملت فلسطین از استکبار جهانی در روز جهانی قدس هستند، خاطر نشان ساخت: جنایات استکبار جهانی علیه بشریت و ملت مظلوم فلسطین در طول تاریخ به ثبت رسیده است.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان اینکه همه انسان‌ها باید در روز جهانی قدس در حمایت از مردم فلسطین مشارکت کنند، افزود: حضور مردم در عرصه نمایانگر ارزش‌های انسانی، اخلاقی و شرافت‌مندانه آن‌هاست پس باید به دنبال ارزش‌ها باشیم.

**روز جهاني قدس روز نفرت از توطئه‌هاي استكباري است

وي با اشاره به اينكه حضور ملت‌ها، شهروندها و جريان‌هاي مختلف در ميادين در روز جهاني قدس بسيار مسمر ثمر خواهد بود، ادامه داد: روز جهاني قدس روز نفرت از توطئه‌هاي استكباري است.

اين استاد دانشگاه با اشاره به نگراني آمريكا و رژيم صهيونيستي از حضور يكپارچه امت‌هاي اسلامي در اين روز جهاني خاطر نشان ساخت: همه بايد به هر روش و وسيله‌اي در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت كنيم تا جلوي استكبار جهاني قرار بگيريم.

اخرس با اشاره به رهبري حكيمانه امام خميني (ره) و حضرت آيت الله خامنه‌اي از ملت مظلوم فلسطين در برابر موضوع فلسطين تصريح كرد: متاسفانه در برخي از كشورهايي كه انقلاب در آنها به وقوع پيوسته است شاهد رهبري حكيمانه مقامات در آن كشورها نبوده‌ايم، اين در حالي است كه رهبر اسلامي در ايران به رهايي مظلومان از چنگال ظالمان فكر مي‌كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: روز ، قدس ، ْآمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار