مک کين: اعطاي پناهندگي مسکو به اسنودن، سيلي به همه آمريکايي‌ها است

جان مک کين سناتور جمهوريخواه شب گذشته اعلام کرد آمريکا بايد به تصميم مسکو براي اعطاي پناهنگي موقت به ادوارد اسنودن واکنش نشان بدهد چرا که تصميم مسکو براي اعطاي پناهندگي به اسنودن ممکن است به منزله نوعي سيلي به همه آمريکايي ها تلقي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ريانووستي، در قطعنامه اي که توسط مک کين منتشر شد آمده است: نخستين کاري که ما بايد انجام دهيم گسترش قابل توجه فهرست مگنيتسکي است تا بتوان به کمک آن مسئوليت شماري از ناقضان حقوق بشر را زير سوال برد ،‌خاطياني که همچنان از مصونيت همه جانبه برخوردار هستند.

در همين قطعنامه آمده است حرکت ما همچنين بايد در جهت خاتمه دادن به برنامه سامانه موشکي در اروپا و همچنين توسعه جديد سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ناتو باشد ، سازماني که کشور گرجستان نيز به آن خواهد پيوست.

مک کين از سوي ديگر از واشنگتن خواست مخالفت خود را با محاکمه ميخائيل خودروفسکي مدير سابق شرکت نفتي يوکاس و آلکسي ناوالني وبلاگ نويس مخالف دولت روسيه اعلام کند.

روز پنجشنبه اول ماه اوت اداره فدرال مهاجرت روسيه از اعطاي پناهندگي موقت به مدت 12 ماه به ادوارد اسنودن مامور سابق سيا خبر داد.

اسنودن به اتهام فاش کردن برنامه جاسوسي آمريکا از مردم اين کشور تحت پيگرد قرار دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار