قم/ سال گذشته رخ داد؛

وقوع 542 تصادف در اتوبان قم – تهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه بیشترین علل تصادفات در جاده‌ها ناشی از خطای انسانی است، گفت: طی سال گذشته 542 تصادف در اتوبان قم – تهران و 367 تصادف در جاده قم – سلفچگان رخ داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علیرضا ظهیری در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو و صنایع وابسته به معرفی جمعیت هلال احمر و ساز و کارهای این نهاد پرداخت و بیان داشت: جمعیت هلال احمر یک نهاد خدمتگزار است که در حوادث گوناگونی مانند حوادث‌ جاده‌ای به نجات مصدومان و حادثه‌دیدگان می‌شتابد.

وی به آمار تصادفات در سال گذشته پرداخت و گفت: 542 تصادف در اتوبان قم – تهران، 367 تصادف در جاده قم - سلفچگان، 165 تصادف در جاده قم – کاشان، 123 تصادف در جاده قدیم قم - تهران، 90 تصادف در جاده قم - ساوه و 83 جاده قدیم قم - کاشان به وقوع پیوست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم 37 درصد تصادفاتی که در جاده‌ها به وقوع پیوست را مربوط به تصادفات اتوبان قم – تهران و قم – سلفچگان ذکر کرد و گفت: بیشترین تصادفات به دلیل خطای انسانی در جاده‌ها رخ داده است.

ظهیری فرهنگ‌سازی و رعایت اصول ایمنی در رانندگی را یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات دانست و گفت: با وجود اینکه تولید خودرو چند برابر شده، ولی تلفات ناشی از تصادفات کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: 11 درصد تصادفات سال جاری در تیرماه رخ داد که بیشتر این تصادفات در جاده پردیسان - ورجان و قم - گرمسار رخ داده و این حوادث منجر به افزایش درصد وقوع تصادفات شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به رتبه استان قم در بحث امداد و نجات در سطح کشور بیان داشت: با تلاش مضاعفی که انجام شد، این استان در بحث امداد و نجات رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد.

وی به حضور نیروهای هلال احمر اشاره کرد و افزود: دو پایگاه ثابت و چند پایگاه سیار به هلال احمر در جاده‌ها اختصاص دارد و نیروهای امدادی این پایگاه‌ها ظرف مدت پنج تا 20 دقیقه به محل وقوع حادثه می‌رسند.

ظهیری در بخش دیگری از سخنان خود به حضور هلال احمر در نمایشگاه تخصصی خودرو اشاره کرد و بیان داشت: هلال احمر با تشکیل کارگاه آموزشی در این نمایشگاه تلاش می‌کند بحث آموزش را به صورت شایسته دنبال کند.

وی از جمله آموزش‌هایی که در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان داده می‌شود را چگونگی برخورد در صحنه تصادف عنوان کرد و گفت: کتابچه‌ای در طول برگزاری نمایشگاه بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود که مردم با پاسخ دادن به این سئوالات در مسابقه شرکت می‌کنند./س

برچسب ها: قم ، وقوع ، تصادف ، اتوبان ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.