مدير شبكه دامپزشكي نرماشير خبر داد:

جمع‌آوري روزانه 15 تن شير در نرماشير

مدير شبكه دامپزشكي نرماشير گفت: نرماشير يكي از مهم‌ترين مراكز توليد شير با راندمان مطلوب در استان كرمان است و روزانه 15 تن شير جمع‌آوري مي‌شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الله جعفري اظهار داشت:  يكي از حساس‌ترين و پراهميت‌ترين نظارت‌هاي دامپزشكي، نظارت بر ايستگاه‌هاي جمع‌آوري شير و تانكرها و خودروهاي حمل كننده است.
 
وي افزود: روزانه جمع‌آوري 15 تن شير توسط پنج ايستگاه موجود در روستاهاي عزيزآباد پايين، علي‌آباد تدين، قلعه شهيد و خرگوش‌آباد و مشك اين شهرستان انجام و شبكه دامپزشكي به صورت روزانه از ايستگاه‌هاي مذكور اقدام به نمونه‌برداري مي‌كند.
 
جعفري عنوان كرد: شهرستان نرماشير با توجه به دارا بودن نژادهاي با تيپ شيردهي از جمله گاو جرسي، هلشتاين، بز رايني و گوسفند كرماني يكي از مهم‌ترين مراكز توليد شير با راندمان مطلوب در استان كرمان است.
 
مدير شبكه دامپزشكي نرماشير به وظيفه نظارتي دامپزشكي در زمينه شير اشاره كرد و گفت: اين نظارت‌ها شامل بازرسي بهداشتي از مراكز توليد، فرآوري، بسته‌بندي، استحصال و عرضه اين فرآورده‌ها در بازار است.
 
جعفري تصريح كرد: به صورت مرتب آزمايش‌هاي تشخيصي بر روي شير جمع‌آوري شده انجام و در مواقع لزوم براي آزمايش‌هاي تكميلي به آزمايشگاه اداره كل دامپزشكي استان موارد ارجاع مي‌شود و از تانكر و خودروهاي حمل شير نيز بازديدهاي روزانه به عمل مي‌آيد.
 
مدير شبكه دامپزشكي نرماشير گفت: به منظور جلوگيري از آلودگي‌هاي ميكروبي و زيست محيطي شير از ابتداي سال‌ جاري تاكنون چهار مورد كلاس آموزشي ويژه متصديان اين صنف براي آشنايي با اصول بهداشتي برگزار شده است.
 
جعفري خاطر نشان كرد: يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين شبكه در سال ‌جاري برگزاري دوره آموزشي ويژه دامداران و عشاير فعال شهرستان در پرورش دام‌ بوده كه اصول بهداشتي شيردوشي و مواردي از قبيل بيماري پستان شرح داده مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جمع آوری ، شیر ، نرماشیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار