پيام ايمن الظواهري به هوادارانش براي آزادسازي زندانيان گوانتانامو

"ايمن الظواهري" رهبر گروه القاعده در پيام جديد خود از هوادارانش خواسته است تا تلاش هاي لازم را براي آزادسازي زندانيان گوانتانامو که هم اکنون در اعتصاب غذا به سر مي برند انجام دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، اين پيام صوتي امروز (چهارشنبه) از سوي يک سايت اينترنتي وابسته به گروه القاعده منتشر شده است اما صحت آن هنوز از سوي آن گروه تاييد نشده است. 

وی با اشاره به اینکه افراد برجسته‌ای در گوانتانامو به سر می‌بردند، گفت: ما سوگند می‌خوریم که تمام تلاش خود را جهت آزادی زندانیان و در راس آنها عمر عبدالرحمن، عافیه صدیقی، خالد شیخ محمد و هر مظلوم دیگری انجام دهیم.

رهبر القاعده از حمله پهپادهای آمریکا علیه افراد تندرو انتقاد و اعلام کرد: این امر نشانگر شکست آمریکا در افغانستان، پاکستان و یمن است.

ایمن الظواهری همچنین در اظهارات مداخله‌جویانه از حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه انتقاد کرد.

الظواهری خطاب به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: تو شجاعت آن را نداری که به شکست و عقب‌نشینی نیروهایت در مقابل اراده و نبرد آنها در عراق و افغانستان اذعان کنی. تو طی مرحله‌های اخیر اصرار ورزیدی تا با هواپیماهای جاسوسی ات بیشتر تخم انزجار را علیه آمریکا، همپیمانان و مزدوران آنها بکاری.

وی در ادامه گفت: این هواپیماهای جاسوسی نه تنها تو را از شکست نجات نمی‌دهد، بلکه نشانگر شکست تو و شکست‌های پی در پی دولت تو است. با شکست‌هایتان تنها باری از انزجار و انتقام‌جویی را بر جای گذاشتید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار