دانشنامه سياسي/

گزينه احتمالي وزارت كشور كابينه يازدهم/ محمد شريعتمداري کيست؟

"محمد شريعتمداري" وزير بازرگاني دولت اصلاحات بوده و اکنون عضو جمعيت دفاع از ارزش‌هاي اسلامي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، "محمد شريعتمداري"  متولد سوم تير 1339 در خانواده‌اي مذهبي در تهران است.

پدرش حاج نورالدّین شریعتمداری از مبارزان و رنجیدگان رژیم ستم شاهی بوده و يكي از برادرانش در جریان دفاع مقدس در عملیات کربلای هشت به‌دست دشمن بعثی صهیونیستی به شهادت رسيده است.  
 
شريعتمداري سال ۱۳۵۶ در رشته الکترونیک وارد دانشگاه شده و با توجه به  برخی از فعالیت‌های سیاسی پیش از دانشگاه داشته است، از بدو ورود به دانشگاه در جریانات سیاسی آن زمان وارد شده و در تعطیلی‌ها، تحصّن‌ها، تکثیر، انتقال و توزیع اعلامیه‌های صادره از سوی حضرت امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در راه‌اندازی دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از انقلاب فرهنگی، نقش داشته است.  
 
وي در زمان نخست‌‌وزیری شهید رجایی، به عنوان جانشین معاونت امور انقلاب بوده است. همچنين در تشکیل وزارت اطلاعات در کنار حجت‌الاسلام ری شهری" در تأسیس نهادی انقلابی برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران مشارکت و در دولت اول "آیت‌الله هاشمی رفسنجانی"، قائم مقام وزیر بازرگانی بوده است.

شريعتمداري، وزير بازرگاني دولت "سيد محمد خاتمي" در هر دو دوره بوده است.
 
وي علاوه بر عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی، از سال ۱۳۷۶ به سمت مشاور دفتر مقام معظم رهبري منصوب شده و برحسب مورد مشورت‌های لازم را در هر زمان که موضوعی محول شود و یا ضرورتی اقتضا نماید، تقدیم دفتر مي‌كند.
 
شريعتمداري پس از دولت اصلاحات، چندين سال عضو هیات امناء ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و هیات امناء آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بوده است.

گفتني است در سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي معتبر از محمد شريعتمداري به عنوان گزينه احتمالي وزارت كشور كابينه يازدهم ياد مي‌شود، خبري كه هنوز از هيچ يك از منابع رسمي تأييد نشده است.

 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار