مديرعامل مجمع خيرين مسجد‌ساز:

ساخت مساجد ساده و ارزان اولويت كار ماست

بنا به توصيه مقام معظم رهبري در خصوص اهتمام جدي به مسجد‌سازي در كشور، مجمع خيرين مسجدساز به دعوت حجت‌الاسلام و المسلمين "محسن قرائتي" در دي ماه 1390 پايه‌گذاري شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛‌ با توجه به ايام شبهاي قدر و حضور گسترده مردم در مساجد كشور و همچنين جهت اطلاع از فعاليت‌ اين مجمع گفتگويي با "مجيد شايسته" مدير‌عامل مجمع خيرين مسجد‌ساز انجام داده‌ايم كه در ذيل آن را مي‌خوانيد.

*در حال حاضر آمار مساجد موجود نسبت به جمعيت كشور چگونه است؟
با توجه به رشد جمعيت كشور و همچنين زائراني كه وارد كشور مي‌شوند هنوز ما در كشور به تعداد كافي مسجد نساخته‌ايم بطوريكه طبق آمارهاي رسمي براي جمعيت 75 ميليوني كشور تنها 60 هزار مسجد وجود دارد در واقع كمبود مسجد در سراسر كشور به وضوح احساس مي‌شود ضمن اينكه با احتساب همين آمار بسياري از هموطنان ما براي حضور در مساجد براي اقامه نماز‌هاييوميه خود بايد مسافت‌هاي طولاني را طي كنند در حاليكه وجود مسجد در كشورهاي اسلامي جزء حقوق شهروندي محسوب مي‌شود وهر مسلمان حق دارد در نزديكترين فاصله ممكن مسجد داشته ونيازهاي دنيوي و اخروي خودرا در آن تامين كند.

*بطور مشخص مجمع چه اقدامي در جهت رفع مشكل كمبود مسجد در كشور انجام داده است؟
 از آنجائيكه كمبود مساجد كشور يكي از دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب است مجمع در تلاش است تا با جلب مشاركت مردمي و همچنين يرين مسجد‌ساز رفع اين كمبود برآيد يكي از اولويت هاي مهم مجمع هدايت خيرين مسجدساز براي ساخت مساجد ساده و ارزان‌ قيمت است تا بتوانيم تعداد مساجد بيشتري را با سرعت بيشتر در اختيار مومنان قرار دهيم.ضمن اينكه تكميل مساجد نيمه تمام از اهداف اجرايي مجمع است.

*آيا مجمع خود نيز در ساخت مسجد مشاركت دارد؟
مجمع به فضل الهي ماموريت خود را بر كمك‌ها و مشاركت‌ةاي مردمي دانش فني و بهره‌گيري از منابع‌انساني خلاق قرار داده تا با اين اقدام ايفاگر رسالن عظيم متعهدانه خود در راستاي ايجاد اين مراكز عبادي و فرهنگي باشد اما بطور مشخص خود مجمع براي ساخت و ساز اقدامي انجام نداده است بلكه در جهت تسهيل ساخت مسجد در كشور فعاليت مي‌كنيم الان در كشور مساجد نيمه تمام زيادي داريم كه بنا داديم با 30 يا 40 ميليون تومان آنها را تكميل و به بهره‌برداري برسانيم يا در رابطه با زمين‌هايي كه نياز به وقف دارند و يا مسايل و مشكلاتي كه از نظر شهرداري، پايان كار، انشعابات و ... دارند تسهيل مي كنيم.
 در واقع كار اصلي مجمع جلب و اعتماد‌سازي خيرين و رفع مشكلات موجود در مسير ساخت است.

*مردم با چه مبلغي مي‌توانند در اين امر مشاركت كنند؟
خوشبختانه دراين مدت اتفاقات خوبي افتاده كه بسيار باعث دلگرمي است چه افرادي كه زمين در اختيار مجمع گذاشتة‌اند و چه افرادي كه براي ساخت مسجد كمك مالي كردة‌اند.
ما حتي روي كمك‌هايي كه مردم خيلي ناچيز حساب مي‌كنند حساب ويژه‌ايي مي‌كنيم يعني همان مبلغ اندك به اندازه 5 هزار تومان كمك زيادي براي ساخت و گسترش مشاركت مردم ايجاد مي‌كند.

*در حال حاضر چه فضا‌ها و مكانهايي بيشتر به ساخت مسجد نياز دارد؟  
الان در فضاي شبز شهري همچنين در مسكن‌هاي مهر ما بيشترين كمبود مسجد را داريم براي ساخت سريع مسجد در اين فضا‌‌ها از يكسري سازه‌هاي پيش ساخته استفاده مي‌كنيم كه در عرض 3 ماه ني‌توانيم كار را آماده بهره‌برداري مي‌كنيم.

گفتگو از :عليرضا شوكتي
برچسب ها: قرائتی ، مسجد ، خیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار