دانشنامه سياسي/

گزينه احتمالي وزارت آموزش و پرورش كابينه يازدهم/ محمدعلی نجفی کيست؟

"محمدعلی نجفی" چندین دوره به عنوان وزیر آموزش وپرورش و وزیر آموزش عالی خدمت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، "محمدعلی نجفی" (زاده ۲۳ دی ۱۳۳۰) از سیاست‌مدار ایرانی و بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی است.

وي هم‌اکنون یکی از اعضای شورای شهر تهران و عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است.

وي از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دولت‌های باهنر، مهدوی کنی و موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و در دولت هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود. در دولت اول خاتمی رییس سازمان برنامه و بودجه بود.

محمدعلی نجفی، در ۲۳ دی ۱۳۳۰ در تهران بدنیا آمد و در دبیرستان مروی واقع در ناصر خسرو تحصیلات متوسطه را به پایان رساند پس از گذراندن تحصیلات خود در رشته ریاضی در دانشگاه شریف، برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در موسسه فناوری ماساچوست (اِم آی تی) دوره کاشناسی ارشد را طی کرد، ولی به جهت فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی از حرکت انقلاب اسلامی در ایران دوره دکتری خود را ناتمام گذاشته و به ایران بازگشت.
 
وی در چندین دوره به عنوان وزیر آموزش وپرورش و وزیر آموزش عالی خدمت کرد.

پس از دولت هاشمی با حکم "محمد خاتمی" به ریاست سازمان برنامه و بودجه انتصاب یافت. در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، شایعاتی مبنی بر نامزدی وی به گوش می‌رسید که این امر محقق نشد.

وي در پاییز ۱۳۸۵ با قرار گرفتن در لیست ائتلاف اصلاح طلبان نامزد شرکت در انتخابات شورای شهر تهران شد و توانست همراه با "احمد مسجد جامعی"، "معصومه ابتکار" و "هادی ساعی" از لیست ائتلاف اصلاح طلبان در جمع ۱۵ نفره شورای شهر تهران قرار بگیرد.

گفتني است در سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي معتبر از محمدعلي نجفي به عنوان گزينه احتمالي وزارت آموزش و پرورش كابينه يازدهم ياد مي‌شود، خبري كه هنوز از هيچ يك از منابع رسمي تأييد نشده است.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
میخواستم از اقای حاجی بابایی کمال تشکر را کنم واقعا وزیر خوبی بودن
آخرین اخبار