تبریز/

آذربایجان شرقی ازلحاظ جمعیت رتبه ششم کشور را داراست

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی گفت: این استان از لحاظ جمعیت رتبه ششم کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،جعفری آذر امروزدر نشست شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان بناب افزود: هم اکنون درآذربایجان شرقی حدود پنج درصد جمعیت کشور یعنی سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر زندگی می کنند.

وی افزود: شهرستان بناب نیزازلحاظ جمعیت با دارا بودن 129 هزار و 795 نفر جمعیت رتبه ششم استان را دارد.

جعفری آذر همچنین رتبه استانی بناب در زمینه ولادت و ازدواج دریکسال گذشته را هفتم و در زمینه فوت و طلاق ششم اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی درادامه یکی ازمشکلات این سازمان را ثبت نشدن بموقع تغییر نشانی ها و کدپستی ها درکارتهای ملی اعلام کرد و گفت: ضمن اینکه باید رصد مهاجرتی دراستان دقیق تر و جدی ترازگذشته باشد، مردم نیز باید بدانند که به هنگام تغییر نشانی سکونت به راحتی می توانند از طریق اینترنت آن را به سامانه ثبت احوال اعلام کنند.

جعفری آذر گفت: بر اساس مصوبه دولت کارتهای ملی فعلی تا پایان امسال تمدید شده اند و در این مدت فقط بخاطردو دلیل قابل تعویض هستند که عبارتند از: تغییر نشانی سکونت و تغییر مندرجات و مشخصات صاحب کارت ملی.

وی ادامه داد : درسال 91 زیرساختها و مقدمات این طرح بزرگ با اجرای آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در موعد مقرر فراهم شد و همه 9 میلیون سند هویتی استان آرشیو شد و این درحالی است که آذربایجان شرقی پس از استانهای تهران و خراسان رضوی بیشترین تعداد اسناد را در اختیاردارد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی از آغاز ارائه خدمات الکترونیکی و یکپارچه ثبت احوال به اهالی استان ازسوم خردادماه امسال خبرداد وگفت: با زیرساختهای بوجود آمده درسطح استان، هم اکنون تمامی شهرستانهای استان با استفاده ازسامانه هوشمند و بصورت یکپارچه هم به داخل استان و هم به سایر استانهای کشورخدمات آنی و به روز ثبت احوال ارائه می دهند که این کار باعث کاهش 100 درصدی هزینه پستی وکوتاه شدن مسیر مراحل اداری برای مراجعان شده است.

به گفته جعفری آذر روند صدورکارت ملی هوشمند نیزاز مهرماه امسال طی چندین مرحله آغاز می شود و ایثارگران عزیز دراولویت دریافت این کارت هوشمند قراردارند.

جعفری آذر تصریح کرد: امسال باید ثبت نام از90 هزار نفر ایثارگراستان شروع شود، اما تا امروزتجهیزات وامکانات لازم برای اجرای طرح آماده نشده است و باید ادارات پست و دفاتر پیشخوان هم به کمک ما بیایند.

وی با بیان اینکه عملیات صدورکارت ملی هوشمند دراستان به مدت سه سال ادامه خواهد داشت؛ گفت: دراین طرح شرط سنی دارندگان این کارت از 15 سال به هفت سال کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی درپایان سخنان خود محتویات و ظرفیت کارت ملی هوشمند را اطلاعات هویتی فردی و خانوادگی، اطلاعات وقایع حیاتی، اثر انگشت الکترونیکی و امضای دیجیتال برشمرد./س

 

برچسب ها: جمعیت ، رتبه ششم ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.