مهم‌ترين قابليت‌هاي سامانه اطلس كتابخانه‌هاي عمومي كشور؛

نزديك‌ترين كتابخانه به ما كجـــاســـت؟

در اين سامانه كه به صورت آنلاين از طريق اينترنت قابل دسترسي است، كاربران در هر نقطه‌اي مي‌توانند موقعيت جغرافيايي كتابخانه‌هاي عمومي كشور را بر روي رايانه خود مشاهده نمايند و به جستجوي كتاب بپردازند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور،‌ با آغاز به كار اين سامانه كليه اعضاء كتابخانه ها و علاقه مندان كتاب و كتابخواني در سراسر كشور مي توانند به آساني نسبت به مكان يابي سريع كتابخانه عمومي مورد نظر خود مبادرت ورزند.

سامانه اطلس كتابخانه‌هاي عمومي كشور، موقعيت جغرافيايي نزديكترين كتابخانه‌ها به محل زندگي هر فرد قابل بازيابي است و با مشخص شدن محل زندگي كاربر بر روي نقشه، فهرستي از نزديك‌ترين كتابخانه‌ها به محل سكونت وي مشخص مي‌شود.

با لينكي كه در زير نام هر كتابخانه وجود دارد، كتاب‌ها و منابع اطلاعاتي آن كتابخانه‌ قابل جستجو است و كاربران قادر هستند منابع اطلاعاتي خود را در تمام كتابخانه‌هاي كشور يا يك استان خاص جستجو كنند.

سامانه اطلس كتابخانه‌هاي عمومي كشور به آدرس   http://atlas.iranpl.ir   هم‌اكنون از طريق شبكه اينترنت، براي علاقمندان قابل استفاده است.

در فازهاي بعدي اين سامانه، بخش هاي متنوع ديگري از جمله؛ آدرس نزديك ترين ايستگاه مطالعه نسبت به موقعيت كاربر نيز به آن اضافه خواهد شد.

سامانه اطلس متعلق به نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور است و كليه مراحل مربوط به تحليل، طراحي، پياده سازي و راه اندازي اين سيستم توسط اداره كل فناوري اطلاعات نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور انجام شده است. نسخه اوليه آن چندي است كه آغاز به كار نموده و قرار است به زودي با هماهنگي هايي كه با اداره كل امور كتابخانه ها انجام شده، همزمان با رونمايي رسمي اين سامانه، نسخه نهايي آن نيز آماده بهره برداري شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار