قم/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم:

نیازهای مادی و عاطفی ایتام را برآورده کنیم

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت: به تاسی از امام حسن مجتبی(ع) در راستای رفع نیازهای مادی و عاطفی ایتام بکوشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان با اشاره به مطلب فوق، ابراز داشت: این ایام متعلق به آقا امام حسن مجتبی(ع) و پدر بزرگوارشان امیرالمومنین علی(ع) است، و لذا بسیار نیکو و به جاست که در این ایام که به عنوان هفته اکرام ایتام هم نامیده شده ما نیز در این راستا به تاسی از ائمه اطهار(ع)، هم در عرصه مادی و هم معنوی،‌ به معنای واقعی یتیم نوازی کنیم.

وی افزود: در آموزه های دینی یکی از موارد و مصادیق حسن خلق، ایجاد و تقویت ارتباط عاطفی و محبت آمیز با بخشی از اقشار جامعه از جمله ایتام است که از حیث عاطفی و مادی آسیب دیده اند.

این استاد اخلاق حوزه با تاکید بر این که یتیم علاوه بر نیازهای مادی از جهت عاطفی نیز نیاز به محبت دارد، ابراز داشت: وظیفه اسلامی و انسانی ماست که در ماه مبارک رمضان در عرصه یتیم نوازی برای جبران خلا عاطفی ایتام گام برداریم.

وی یادآور شد: در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) به ویژه امیرالمومنین علی (ع) به این مساله سفارش شده که باید از جهت مادی و معنوی، یتیم را مورد توجه و تحت پوشش قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان همچنین با اشاره به سیره امام علی (ع) در یتیم نوازی و بازی با کودکان، بیان داشت: سیره مولا بیانگر این نکته است که وقتی یتیم از جهت مالی مشکلش برطرف شد باید به نیاز عاطفی او نیز توجه داشت .

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم تاکید کرد: کسانی که قدرت و توانایی مالی خوبی دارند باید هم از جهت مالی و هم عاطفی، یتیم نوازی کنند و از سیره اهل بیت (ع) در این زمینه الگو بگیرند./س

برچسب ها: قم ، نیاز ، مادی ، عاطفی ، ایتام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.