حجت‌الا‌سلام والمسلمين حميدي:

تحقق معارف ناب قرآني هدف جامعه هنري و قرآني است

رئيس بيست‌ و يكمين دوره نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در مراسم افتتاحيه سومين دوره جشنواره آيات قرآني گفت: هدف جامعه هنري و قرآني رسيدن به معارف ناب قرآني است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم افتتاحيه سومين دوره جشنواره آيات قرآني "حجت‌الاسلام و المسلمين "حميد حميدي" رئيس بيست‌ و  يكمين دوره نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در خصوص اهداف و رسالت‌هاي قرآني گفت: تمام صفات قرآني در هنر قرآني است و از اين طريق اوصاف قرآني را بيان مي كند چرا كه تمام آموزه‌ها فطري است. 

وي ادامه داد: قرآن بيان انسان است و قبل از خلقت هر انساني يك قرآن متولد مي‌شود و هنر برخواسته از فطرت پاك انساني نظهر حضرت حق است. 

"حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي" عنوان كرد: قرآن جلوگاه جمال و جلال است و توجه به جمال حضرت حق ما را به حقايقهنر قرآني رهنمود كند قرآن راهگشا و پيام‌آور و هنر قرآني پاسخگوي بشر است. 

وي تاكيد كرد: رسالت بزرگ ما در اين دوران اين است كه جامعه هنري در كنار جامعه قرآني دست به دست هم دهد تا به سمت تحقق معارف ناب قرآني برويم. 

"محمدي" با اشاره به توليدات ديني افزود: تاكنون بيش از 100 فيلم ساخته شده كه در اين ميان تنها 10 فيلم موضوع قرآني دارند و اگر مي‌توانستيم حركت  فاخر و نفيسي براساس قرآن بنيان‌گذاري مي‌كرديم جهان امروز راهبردي مي‌كرديم. 

وي اظهار داشت: نمايشگاه قرآن برترين پديده فرهنگي در جهان اسلام است و دليل اين اتفاق هم برخورداري از فرهنگ و هنر چند هزار ساله و فرهنگ عميق با قرآن است. 

معاون وزير ارشاد متذكر شد: سبك زندگي قرآني جهت‌گيري امروز ما و نيازمندي به قرآن و سبك زندگي است. 

وي با بيان رويكرد 3 گانه احياي قرآن اظهار داشت: براي احياي قرآن و سبك زندگي نيازمند رويكرد 3 گانه‌اي است دانش و ادبيات مناسب ايجاد سخت‌افزاري و آموزش منابع انساني و تربيت كاربردهاي قرآني با جهت‌گيري هنري از جمله رويكرد احياي است. 

"محمدي" در ادامه به عناوين جشنواره آيات قرآني اشاره كرد و افزود: هنرهاي تجسمي شامل خوشنويسي، كتابت آيات، خوش‌نويسي نثر و خط نستعليق، عكاسي، گرافيك، تابلو فرش و جلد سازي در بخش هنرهاي موسيقي نواشي در بخش هنر نمايشي شامل تئاتر خياياني، نمايش نامه‌نويسي، پرده خواني، نقالي فيلن نامه‌نويسي، فيلم كوتاه و بلند و انيميشن، در حوزه رسانه مكتوب بخش‌‌هايي چون خبر قرآني، شبكه‌هاي اجتماعي و محصولات چند رسانه‌اي و بخش آخر نيز در حوزه قرآن و ادبيات شامل شعر، نثر، داستان كوتاه و بلند ترجمه‌خواني و قصه گويي است. 

گفتني است؛ بعد از پايان صحبت هاي حجت‌الاسلام و المسلمين "حميد محمدي" پرده‌خواني با نگاه قرآني برگزار شد و در ادامه از چهره‌هاي برجسته هنر قرآني از جمله "جوشن" هنرمند خوش‌نويسي تقدير شد. 

همچنين از تمبر و پوستر سومين دوره جشنواره آيات قرآني توسط هنرمندان رونمايي شد و هر يك يادگاري بر روي تمبر به جاي گذاشتند. 

شايان ذكر است در اين مراسم مديران كل فرهنگ و هنر استان گلستان، كرمان، كرمانشاه، يزد و خراسان رضوي و همچنين هنرمنداني چون "فرج‌الله سلحشور"، "مهدي فقيه"، محمود پاك‌نيت" و "امين زندگاني" حضور داشتند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار