اردبیل/

دو هزار تن زردآلو از باغات شهرستان کوثر برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: کار برداشت میوه زردآلو در این شهرستان آغاز و تولید دو هزار تن از این محصول پیش بینی می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / غفار شعبانی افزود: 430 هکتار از باغات این شهرستان به درخت زردآلو اختصاص دارد.

وی با بیان این که محصول زردآلوی کوثر به لحاظ کیفیت و زودرس بودن جایگاه مناسبی در استان اردبیل دارد گفت: میزان برداشت این محصول در برخی باغات به هشت تن می رسد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر زردآلوی تولیدی در این شهرستان را به لحاظ طعم و کیفیت ممتاز دانست و افزود: این شهرستان یکی از قطب های تولید زردآلوی استان است.
شعبانی مهم ترین ارقام زردآلوی کوثر را شکرپاره ، نوری ، اردوباری ، نوری اصفهانی ، شاهرودی ، تهرانی و حسین خانی عنوان کرد.

وی گفت: ارقام تهرانی و شکرپاره بدلیل زودرس بودن و کیفیت مناسب مورد توجه ویژه است.
شعبانی اظهار کرد: کیفیت بالای زردآلوی کوثر با توجه به این که کمتر سمپاشی می شود مورد اقبال خریداران است.

وی افزود: شهر گیوی و بخش مرکزی یکی از مناطق بسیار مهم در تولید زردآلو است و با آغاز کار برداشت زردآلو در منطقه به صورت فصلی شغل ایجاد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر در ادامه مجموع باغات کوثر را بیش از دو هزار و 500 هکتار ذکر کرد و گفت: میوه های برداشتی از این شهرستان از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و با توجه به قابلیت های این شهرستان در زمینه کشاورزی ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی بیشتر احساس می شود/س.

برچسب ها: کوثر ، برداشت ، زردآلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.