امين آراسته عضو تيم ملي المپياد دانش آموزي زيست شناسي با كسب مدال طلا و مقام چهارم جهاني تيمي به كشورمان باز گشت .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، مدير كل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در مراسم استقبال از دانش آموز امين آراسته دارنده مدال طلاي المپياد جهاني زيست شناسي موفقيت گفت: دست يابي تيم ملي المپياد دانش آموزي زيست شناسي به مقام چهارم جهاني نشان از توانمندي و استعداد سرشار جوانان ميهن اسلامي در حوزه علم و دانش مي باشد.

رضایی با اشاره به كسب مقام چهارم در بيست و چهارمين المپياد جهاني زيست شناسي توسط تيم ملي كشورمان افزود اين نتيجه، بهترين نتيجه جمهوري اسلامي ايران طي 15 سال شركت در اين رقابت هاست.

مدير كل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی با ابراز مسرت از كسب مدال طلا المپياد جهاني زيست شناسي توسط دانش آموز تبريزي افزود: دانش آْموزان استان آذربايجان شرقي در سالهاي اخير با به دست آوردن مدال هاي گوناگون در المپيادها و مسابقات علمي و كاربردي ثابت كرده اند كه توانايي دست يابي به قله هاي رفيع علم و دانش را دارند.

رضايي خاطر نشان ساخت آموزش و پرورش در صدد است تا با عزمي راسخ و تلاش چشمگير همكاران فرهنگي به ويژه مديران و معلمان زحمتكش و با سخت كوشي دانش آموزان با استعداد و حمايت اولياء بستر لازم را براي ارتقاء علمي و فناوري جوانان برومند مهيا سازد.

امين آراسته نيز در اين مراسم با اشاره به توانمندي بالاي علمي تيم ملي جمهوري اسلامي گفت: عليرغم سطح بسيار بالاي اين دوره از المپياد جهاني زيست شناسي توانستيم در بين 63 كشور شركت كننده مقام چهارم را كسب کنیم .

وي افزود: اين بيست و چهارمين دوره از مسابقات المپياد جهاني زيست شناسي بود كه از 23 لغايت 30تيرماه جاري در شهر برن سوئيس برگزارشد.

گفتنی است : اعضاي تيم ملي زيست شناسي ايران عبارتند از امين آراسته از آذربايجان شرقي و امير اشرف گنجويي از كرمان كه به مدال طلا و بهار صابرزاده اردستاني از شهر تهران و ندا نيلفروشان از اصفهان به مدال نقره دست يافتند/س

 

برچسب ها: مدال ، طلا ، المپیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.