همدان/

پوشش تحصيلي ابتدايي در همدان بالاتر از ميانگين كشوري

معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش همدان گفت: پوشش تحصيلي دوره ابتدايي در اين استان از ميانگين كشوري بالاتر است.

به گزراش باشگاه خبرنگاران ؛  معصومه معصوميان در نشست شوراي آموزش و پرورش همدان افزود: در حال حاضر پوشش تحصيلي دوره ابتدايي همدان ۹۹.۶ درصد و در كشور ۹۸.۷ درصد است كه در اين شاخص وضعيت استان مطلوب است.
 وي با بيان اينكه در سال تحصيلي جديد مناطق استان نياز شديد به فضاهاي آموزشي ابتدايي دارند ، گفت: بسياري از فضاهاي دوره ابتدايي قديمي و فرسوده است و فضاهاي آموزشي با تغييرات محتوا و ساختار اجرا شده تناسبي ندارد.
 وي گفت: تراكم دانش آموزي در دوره ابتدايي را يكي از مشكلات دانست و گفت: در حال حاضر براي هر كلاس ۳۵ نفر در نظر گرفته شده است كه براي كيفيت آموزشي بايد اين تراكم كمتر شود.
 وي افزود: ورودي هاي پايه اول ابتدايي در سال تحصيلي جاري نسبت به سال گذشته سه هزار و ۹۹۴ نفر افزايش يافته كه اين تعداد نيازمند افزايش تعداد كلاس هاي درس است.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش همدان گفت: هم اکنون يك هزار و ۶۰۰ كلاس چند پايه در روستاها وجود دارد كه براي ساماندهي سرويس بهداشتي اين تعداد كلاس بايد ۳۹۶ سرويس احداث شود.
 معصوميان گفت: در استان همدان ۱۴۳ هزار و ۷۸۵ دانش آموز در شش هزار و ۷۱۱ كلاس درس و يك هزار و ۴۳۲ آموزشگاه تحصيل مي كنند./س
برچسب ها: پوشش ، تحصیلی ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.