تنها مرکزي که در ايران پيوند کبد از افراد زنده به بيمار انجام مي‌دهد، بيمارستان نمازي شيراز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تنها مرکزي که در ايران پيوند کبد از افراد زنده به بيمار انجام مي‌دهد، بيمارستان نمازي شيراز است و اين بيمارستان هم اين جراحي را تنها براي کودکان بيمار انجام مي‌دهد و تنها پدر و مادرشان مجاز به اهداي کبد هستند.

در بيمارستان نمازي و بخش پيوند اعضاي آن، هفته‌اي سه روز براي جراحي پيوند عضو از افراد زنده به بيماران در نظر گرفته شده است.

البته گاهي که مرگ مغزي پيش مي‌آيد، به علت اينکه بايد هرچه سريع‌تر ارگان‌هاي به بدن افراد نيازمند منتقل شود، ممکن است يکي از روزهاي پيوند به اين جراحي اختصاص پيدا کند.

اما اگر چنين موردي نباشد هر ماه حدود 12 جراحي پيوند کبد از افراد زنده به بيماران انجام مي‌شود.

هزينه جراحي پيوند و بستري از طرف وزارت بهداشت پرداخت مي‌شود و بابت حق‌العمل مبلغي پرداخت نمي‌شود اما هزينه آزمايش‌هايي که براي قبل از جراحي لازم هستند و داروهايي که بايد بعد از جراحي مصرف شوند، برعهده بيماران است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۰:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
خدا همرو شفای خیر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
سلام بخین همسرمن دچار کبد چرب شده وپزشک معالجشون گفتن باید سریعا برای عملیات سم زدایی به بیمارستان نمازی مراجعه کنیم اما نمیدونیم چطوری باید وقت گرفت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام وقت بخیر49ساله هستم دچارسرطان کبدشده ام متاساز از سینه شده ودرحال حاضر در کبدم پخش شده پزشک معالجه اش دکتر نکوفر می گویدراهی برای جراحی نیست می خواهم در صورت امکان پیوند کبد برای ایشان انجام شود