قم/

نگران آینده مصر هستیم

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سلسله نشست های تفسیر موضوعی قرآن که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، به تحلیل و بررسی مسائل مصر پرداخت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، ایشان تاکید کردند: اخباری که از مصر می رسد برای ما نگران کننده است و امیدواریم همه دور هم بنشینند و برای آینده مصر فکری بکنند و الا آینده این کشور خطرناک خواهد بود.
آیت الله مکارم شیرازی، علت سقوط رییس جمهور این کشور را بی توجهی به خواست های مردم و تکیه به سلفی ها و تکفیری های تندرو دانسته و تاکید کردند:‌ ما دلمان می سوزد این کشور مهم اسلام دستخوش نا آرامی و جنگ داخلی شود.
ایشان از مصر به عنوان کشوری با تمدن دیرینه و یکی از مهم ترین کشورهای جهان اسلام نام برده و تاکید کردند:‌ متاسفانه به دلایل متعدد کار این کشور با تمدن و با سابقه علمی درخشان به جایی برسد که بر سر نحوه اداره حکومت مشکل پیدا کرده اند.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که ما واقعاً نگران هستیم که این کشور مهم اسلامی دستخوش نا آرامی و جنگ داخلی شود، از طرفین درگیر خواست کردند دور هم بنشینند و خواسته های معقول و منطقی همه را مورد نظر قرار دهد و برای اداره کشور خود حکومت فراگیر تشکیل دهند در غیر این صورت آینده مبهمی در پیش خواهد بود./س
برچسب ها: قم ، نگران ، آینده مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.