مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی :

احیای گونه های در معرض انقراض در زیستگاههای مستعد / تکثیر میش مرغی و گوزن زرد

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی از اجرای طرح احیای گونه های در معرض خطر خبر داد.

عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در طرح احیای گونه های در معرض انقراض تمام گونه های در معرض انقراض را در زیست گاه های مستعد منتقل و نسبت به تکثیر آن اقدام می کنیم.
وی افزود: به عنوان مثال میش مرغ که از گونه های در حال انقراض است را در زیستگاههای مستعد رها سازی کرده و تحت حمایت قرار می دهیم تا شاهد تکثیر و از دیادش باشیم، همواره که طی سال های گذشته به استان های دیگر منتقل کردیم ای رویه همچنان ادامه دارد.
 عباس نژاد با اشاره به انتقال تعدادی گوزن زرد به سر دشت تصریح کرد: یکی از زیستگاههای مستعد تکثیر گوزن زرد جنگل های میر آباد سردشت است که در برنامه داریم با انتقال این گونه جانوری نسبت به تکثیر آن اقدام شود اما در حال حاضر فصل انتقال نیست و این کار در بهار سال آینده عملی خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه افزود: با توجه به اینکه جزیره اشک بهترین زیستگاه گوزن زرد است درحال حاضر نزدیک به 250 راس در آن موجود است که در صورت نیاز نسبت به زنده گیری  و انتقال آن به سایر نقاط مستعد کشور منتقل می کنیم.
عباس نژاد در پایان با اشاره به انتقال تعدادی گوزن زرد به سایت کرخه و دز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال تعدادی از گوزن های موجود در سایت کرخه و دز به خاطر هجوم مگس میاز تلف شدن انتقال تعدادی از آنها از جزیره اشک به سایت کرخه و در نیز در دستور کار است که در فصل جابجایی به این مکان منتقل خواهد شد تا با تکثیر آن تعداد از دست رفته جبران شود./ل
برچسب ها: گوزن ، زرد ، جانور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.