قم/

ابراز تاسف آیت الله مکارم شیرازی از افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در جامعه

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از بالا رفتن آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در جامعه، تصریح کردند: طلاق در برخی اوقات یک ضرورت اجتماعی است و راهی جز طلاق باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، ایشان خاطرنشان کردند: در عین حال که طلاق در اسلام مجاز و گاهی یک ضرورت به حساب آمده، اما در تاکیدات و روایات حضرت رسول(ص) ائمه اطهار(ع) از آن به عنوان منفورترین و زشت ترین مباحات یاد شده است.
ایشان با تاکید بر ضرورت توجه جامعه و خانواده ها به پیامدها و عواقب ناگوار و ویرانگر طلاق، بیان داشتند: آمار طلاق باید در جامعه به حداقل برسد، متاسفانه در جامعه ما ازدواج سخت شده و در مقابل خیلی راحت از همدیگر جدا می شوند.
آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم آسیب شناسی این مساله از سوی جامعه شناسان و متخصصان تاکید کرده و فرمودند: شنیده شده که در جوامع دانشجویی طلاق بیشتر است،‌ این مساله جای تعجب دارد و جامعه شناسان باید علل این مساله را مورد واکاوی و بررسی قرار دهند.
ایشان توقعات زیاد و بیجا و نداشتن گذشت را از مهم ترین عوامل ناسازگاری و طلاق در جامعه دانسته و خاطرنشان کردند: یکی دیگر از عوامل طلاق مهریه های سنگین است که برخی تصور می کنند با این کار جلوی طلاق را می گیرند در حالی که این گونه نیست.
ایشان تصریح کردند: یکی دیگر از عوامل طلاق بالا رفتن سن ازدواج در جامعه است؛ اسلام توصیه می کند که در سنین پایین تر ازدواج صورت گیرد و به لحاظ پزشکی نیز ثابت شده که فرزندانی که در سنین بالا متولد می شوند استعداد فرزندانی که در سنین پایین تر به دنیا می آیند را ندارند.
ایشان آثار منفی طلاق را بسیار زیاد دانسته و تصریح کردند: اگر در مساله طلاق پای فرزند در میان باشد عواقب و تبعات آن بیشتر خواهد بود؛ فرزندان طلاق فرزندان خطرناکی هستند و خود و جامعه را دچار مشکل خواهند کرد.
ایشان خاطرنشان کردند: گاهی به سبب وجود یک طلاق دو فامیل با یکدیگر دشمن می شوند و نسبت به یکدیگر کینه پیدا می کنند.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: ای کاش دستورات اسلامی مورد عمل قرار می گرفت و ازدواج ها ساده برگزار و آمار طلاق کاهش می یافت تا جامعه از آسیب ها رهایی می یافت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.