سياست خارجي در هفته‌اي که گذشت/

از نشست نمایندگان 1+5 در دفتر کاترین اشتون تا ارتباط منافقين با برخي از رهبران القاعده

درخواست صالحي براي حضور گروه‌هاي مختلف در چارچوب فرآيند سياسي ملي مصر، وجود اسناد معتبر از ارتباط منافقين با برخي رهبران القاعده، ديدار مدیر کل منطقه‌ای وزارت امور خارجه با مقامات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، تبریک برگزاری انتخابات ایران از سوی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، نشست نمایندگان 1+5 در دفتر کاترین اشتون، افتتاحيه اجلاس مجمع جهاني شهر اسلامي در تهران و ... از عناوين مهم هفته گذشته در حوزه سياست خارجي است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين عناوين اخبار هفته گذشته سياست خارجي به شرح ذيل است:

صالحی حضور گروه‌های مختلف در چارچوب فرآيند سياسي ملي مصر را خواستار شد

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با معاون رئيس‌جمهور موقت مصر در امور بين‌الملل شركت همه گروه‌هاي سياسي و نخبگان در چارچوب فرآيند سياسي ملي براي پيشبرد اهداف مردم مصر بر پايه وحدت همه اقشار را خواستار شد.

دولت اقلیم کردستان مخالف هرگونه حضور منافقین در عراق است

دبیر حزب دموکراتیک کردستان عراق وابسته به مسعود بارزانی اعلام کرد دولت اربیل موافق تصمیم دولت مرکزی برای اخراج گروه تروریستی منافقین و مخالف هرگونه حضور آنها در خاک عراق است.

ایران و فیلیپین با گسترش روابط فی‌مابین واقعیت‌های دو کشور را به افکار عمومی بشناسانند

وزیر و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در ادامه در دیدار با رئیس کمیسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین گفت: دو کشور می توانند با گسترش روابط فی‌مابین و توسعه صنعت گردشگری واقعیت‌های دو کشور را به افکار عمومی بشناسانند.

اسنادی از ارتباط منافقین و برخی رهبران القاعده

وزیر سابق امنیت ملی عراق گفت: دولت این کشور اسنادی در اختیار دارد که نشان دهنده وجود ارتباط میان گروهک منافقین و تعدادی از رهبران شبکه تروریستی القاعده است.

مدیر کل منطقه‌ای وزارت امور خارجه با مقامات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا ديدار کرد

مدیر کل شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه در سفر به ویلنیوس پایتخت لیتوانی با مقامات مختلف سیاسی ، اقتصادی و پارلمانی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

تبریک برگزاری انتخابات ایران از سوی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

هیاتی از جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) به ریاست ابوعماد رامز مصطفی، عضو دفتر سیاسی و نماینده جبهه مذکور در لبنان با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت دیدار و درباره اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.

منافقین اسرای عملیات مرصاد را وادار به طلاق اجباری کردند

برادر اسیر گروهک تروریستی منافقین گفت: افرادی که در تشکیلات بودند به سه بخش تقسیم شده؛ که دسته اول اعضایی که از ابتدا با گروهک بودند، دسته دوم کسانی‌ هستند که در عملیات مرصاد توسط این گروهک جتایتکار اسیر شدند و در پی آن سرکردگان گروهک تروریستی حکم طلاق را برای این اسرا اجباری کردند که مهدی ابریشمچی با تقدیم همسرش به مسعود رجوی در این مسئله نقش اصلی را ایفا کرد.

انتخابات 24 خرداد دروغ‌پردازی‌های مستمر دولت‌های غربی را افشا کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان انتخابات 24 خردادماه را مصداقی از الطاف ‌الهی و نتیجه آن را افشا کننده دروغ‌پردازی‌های مستمر دولت‌های غربی و رسانه‌های وابسته به آنها خواند.

ادعای دروغین منافقین علیه ایران تلاشی ناکام برای تثبیت جایگاه متزلزل این گروهک تروریستی

دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اينکه تمامي اطلاعات مطرح شده از سوی اين گروهک تروريستي علیه کشورمان در همه موارد اطلاعاتی کذب و دروغین بوده است، گفت: اين اقدام شوم گروهک تروریستی منافقین درباره ساخت پایگاه هسته‌ای ایران در دماوند بيانگر آن است که تشکیلات تروريستي همواره از طريق اقدامات ضد بشری و مغایر با موازین بین‌المللی در تلاش برای ايجاد جايگاهی با ثبات نزد آمريکايي‌ها است.

تلفات غيرنظاميان افغان در ماه‌مبارك رمضان افزايش يافته است

وزير كشور افغانستان ناكامي طالبان در تاسيس دفتر امارت اسلامي در قطر را عامل افزايش حملات تروريستي در اين كشور دانست و گفت: تلفات غير نظاميان افغان در ماه مبارك رمضان نسبت به ماه‌هاي قبل افزايش يافته است.

وزارت خارجه و مجلس آخرین تحولات مصر را بررسی می‌کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد حضور روز گذشته خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز گذشته با اعضای کمیسیون امنیت ملی به طور مشخص آخرین وضعیت مصر و تحرکات وزارت امور خارجه در این خصوص مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همفکری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

منافقین در آلبانی آموزش‌های زندگی اجتماعی می‌بینند

از چند ماه گذشته با تلاش‌های سازمان ملل و مارتین کوبلر نماینده یونامی در عراق، دولت آلبانی تعداد ۲۱۰ تن از ساکنان لیبرتی را به عنوان پناهنده پذیرفت و این افراد علی‌رغم مخالفت سرکردگان منافقین به کشور آلبانی منتقل شده‌اند.


برگزاری جلسات ماهانه میان مقامات تاجیک و قرقیز

مقامات دولتی "تاجیکستان" و "قرقیزستان" توافق کردند تا برای بررسی مسایل و اختلافات مرزی هر ماه یک بار تشکیل جلسه دهند.

مراسم افتتاحیه اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی فردا در تهران برگزار می‌شود.


ایران از مسائل عادلانه و حق‌طلبانه همه ملت‌ها حمایت می‌کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از مسائل عادلانه و حق‌طلبانه همه ملت‌ها اظهار داشت: سرنوشت مصر توسط مردم مصر تعیین می‌شود و هیچ‌کس حق دخالت در امور داخلی مصر را ندارد.


سازمان شانگهای خود را برای خروج ناتو از "افغانستان" آماده می‌کند

در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو شانگهای مسئله گسترش این سازمان با پذیرش عضویت ایران، پاکستان و هند، با در نظر گرفتن اهمیت تامین امنیت در "افغانستان" بررسی شد که به عقیده کارشناسان طی یک تا دو سال آینده محقق خواهد شد.


ابراز هم‌دردی سفارت ایران با قربانیان سانحه تصادف در روسیه

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو جان باختن تعدادی از شهروندان روسیه را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.


منتظر اقدامات عملی و اتخاذ رویکردهای جدید از سوی آمریکا هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تنها برای مذاکره با ایران صرف بیان مواضع خوشایند ملاک نیست؛ ما منتظر اقدامات عملی و اتخاذ رویکردهای جدید هستیم.


"تركيه" بايد در سياست‌خارجي خود تجديد نظر كند

رهبر حزب جمهوري‌خواه خلق تركيه گفت: "آنكارا" در سياست‌خارجي خود بايد تجديد نظر كرده و با همسايگانش عاقلانه رفتار كند.


محتواي ديجيتالي ۱۳ هزار سند مربوط به ايران در افغانستان به كشور منتقل مي شود

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي با بيان اينكه تعاملات فرهنگي خوبي با كشور افغانستان داريم از توسعه همكاري هاي ميان آرشيو ملي اين كشور و كتابخانه ملي خبر داد و گفت : محتواي ديجيتال سازي ۱۳ هزار سند مربوط به ايران در افغانستان به كشور منتقل مي شود.

ایران از مسائل عادلانه و حق‌طلبانه همه ملت‌ها حمایت می‌کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از مسائل عادلانه و حق‌طلبانه همه ملت‌ها اظهار داشت: سرنوشت مصر توسط مردم مصر تعیین می‌شود و هیچ‌کس حق دخالت در امور داخلی مصر را ندارد.


 آنکارا همچنان مرسی را رئیس جمهور مصر می‌داند

وزیرخارجه ترکیه با تاکید بر جایگاه "محمد مرسی" به عنوان رئیس جمهور قانونی مصر، هشدار داد در صورت به حاشیه رفتن عناصر سیاسی در این کشور خشونت در سراسر خاورمیانه گسترش خواهد یافت.


دانشگاه حلب دکترای افتخاری خود را از اردوغان پس گرفت

شورای دانشگاه حلب در سوریه مدرک دکترای افتخاری در روابط بین‌الملل را که در سال 2009 به "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه داده بود، پس گرفت.


نشست نمایندگان 1+5 در دفتر کاترین اشتون آغاز شد/ 5 سوال اصلی پیش روی نشست بروکسل

نمایندگانی از امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان ساعتی پیش نشست خود با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را آغاز کرده اند.


ارزش‌های فرهنگ اسلامی باید در توسعه معماری شهری دیده شود

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: باید ارزش‌های فرهنگ اسلامی خویش را در قالب معماری اسلامی به نحوی حفظ کنیم که بتوان آن‌ها را در توسعه و معماری شهری به روشنی دید، به طوری که عناصر اصلی «شهر اسلامی» در جهان امروزی از درون آن نمایان شود.

مواد 7 و 8 قطعنامه 598 تاکنون اجرایی نشده است/دریافت غرامت نیازمند تلاش مضاعف است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ۲ بند از ۸ بند قطعنامه ۵۹۸ هنوز اجرایی نشده است.


سازمان ملل طرفدار توسعه شهرها بر اساس معیارهای فرهنگی و مذهبی است

نماینده سازمان ملل گفت: سازمان ملل متحد طرفدار توسعه شهرها و کشورها براساس معیارهای فرهنگی و مذهبی است.


دیدار خداحافظی سفیر اتریش با صالحی

سفیر اتریش در پایان مأموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران به منظور خداحافظی، دیروز سه شنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتکو کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سیاست ، هفته ، گذشته ، تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار