اراک/از 4هزارو 500 بیمار سرطانی

یک پنجم سرطان خون دارند

متخصص خون و رئیس انجمن بیماران سرطانی استان مرکزی با اعلام اینکه بیش از 4هزارو 500 نفر بیمار سرطانی در این استان شناسایی شده ، گفت : از این تعداد بیش از 900 بیمار دچار سرطان خون هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، دکتر محقق افزود: سرطان خون یا لوسمی یا لوکمیا بیماری پیشرونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن است.
دکتر انوشیروانی متخصص خون گفت: این بیماری در اثر تکثیر و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود.
واژه لوسمی به معنی خون سفید است.لوسمی یکی از چهار سرطان شایع در میان کودکان است.در بیماری لوکمی یا همان سرطان خون، مغز استخوان به صورت غیر عادی، مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می‌کند.
این سلولها با سلولهای خون نرمال و عادی متفاوت هستند و درست عمل نمی‌کنند.درنتیجه، سلول های سرطانی تولید سلول‌های سفید خون طبیعی را متوقف کرده و توانایی فرد را در مقابله با بیماری‌ها از بین می‌برند.
دکتر اقبالی دیگر متخصص خون هم از مهمترین عوامل بهبود سرطان خون را برخوردار بودن بیمار از روحیه بالا جهت مقابله با این بیماری عنوان کرد و گفت : با این حال برای درمان این بیماری از شیوه های شیمی درمانی،پرتو درمانی وپیوند مغز استخوان استفاده می شود.
در روش پیوند سلول‌های بنیادی، مغز استخوان فرد بیمار با مغز استخوان سالم جایگزین می‌شود تا بیمار بتواند مقادیر بالای داروهای شیمی درمانی و یا پرتودرمانی را دریافت کند.
در استان مرکزی بیش از 150 بیمار در نوبت پیوند مغز استخوان هستند .
بیماران برای درمان بیماری با استفاده از این نوع درمان متحمل هزینه های زیادی میشوندکه در این بین نقش خیرین برای کمک به این بیماران بیش از پیش پررنگ تر میشود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.