لرستان/

دورود یکی از قطب‌های تولید زردآلو در لرستان

شهرستان دورود یکی از قطب‌های تولید زردآلو مرغوب در استان لرستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان در شهرستان دورود از انواع درختان کشت شده می‌توان به قیسی، شکر پاره، شاهرودی و زرد آلوی محلی اشاره کرد.

نزدیک به 1100 هکتار از اراضی شهرستان دورود به باغات زردآلو اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود، در سال جاری بیش از 13هزار و 200 تن زردآلو برداشت شود.

در سال جاری قیمت زرد آلود به طور میانگین 3 تا 4 هزار تومان بوده که این رقم از هر کیلو 6 هزار تومان در زمان نوبر آن شروع شده و در حال حاضر به قیمت هر کیلو 1800 تومان رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورودگفت: در سال‌های 90 و 91 اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در باغات زرد آلو در شهرستان دورود در دستور کار قرار گرفت که به همین منظور برای هر هکتار مبلغ 3.5 میلیون تومان به صورت بلاعوض به باغداران پرداخت شد.

غلامرضا هاشمی اذعان داشت: سیستم آبیاری تحت فشار، در طول زمان یاد شده نزدیک به 825 هکتار از باغ‌های این شهرستان را زیر پوشش خود قرار داده است.

این مسئول در خصوص صادرات این محصول به استان‌ها و کشورهای دیگر متذکر شد: قسمت زیادی از محصولات این باغ‌ها به استان‌های لرستان، تهران، اصفهان و برخی هم از طریق تهران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و حتی کشور روسیه صادر می‌شود./س

برچسب ها: دورود ، زردآلو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
فروش دارین