خوزستان/

خروجي آب از سدهاي خوزستان افزايش يافت

مدير دفتر برنامه ريزي و كنترل منابع آب معاونت بهره برداري سد و نيروگاه سازمان آب و برق خوزستان، از افزايش خروجي آب از سدهاي استان خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، داريوش بهارلويي گفت: با وجود گذشت نيمي از ماه تير، مجموع آب رهاسازي شده در پايين دست سد رودخانه هاي استان به طور متوسط ۶۶۲ مترمكعب بر ثانيه است كه اين رقم نسبت به بازه زماني مشابه سال گذشته(۴۵۶ مترمكعب بر ثانيه)، ۴۵ درصد افزايش دارد.
وي اضافه كرد: عمده آب رهاسازي شده، علاوه بر تامين نيازهاي بخش هاي مختلف و توليد انرژي(حاصل از برداشتن محدوديت هاي كشت در اراضي حوضه هاي كارون، دز و مارون)، به منظور حفظ كيفي آب است كه در روزهاي اخير منابع آبي را با چالش روبرو كرده بود.
بهارلويي توضيح داد: افزايش ميزان رهاسازي آب سدها يكي از راهكارهاي بهبود كيفيت آب است كه همزمان با ديگر اقدام ها توسط بخش ها و معاونت هاي مختلف سازمان صورت گرفته است.
بر اساس اين گزارش، طبق آمارسنجي انجام شده شرايط كيفي آب در شهر اهواز و ديگر نقاط بحراني هم اكنون رو به بهبود گذاشته است.
سد دز با افزايش ۶۲ درصدي خروجي آب، بيشترين ميزان نرخ رشد را داشته و سدهاي مارون، كرخه و گتوند عليا هم به ترتيب با ۴۹ ، ۲۹ و ۲۵ درصد افزايش خروجي آب در رتبه هاي بعدي قرار گرفته اند. /س
برچسب ها: افزایش ، خروجی ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.